Mercedes-Benz 811: Mercedes slaat niet af

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel

Hallo iedereen,

ik heb nogal een lullig probleem met mijn vrachtwagen, daar waar de meesten hier waarschijnlijk een probleem hebben om te starten, is het bij mij net omgekeerd.
Ik kan mijn vrachtwagen namelijk niet meer stilleggen.
Als ik de contactsleutel terugdraai kaan wel alle lampjes uit maar blijft hij lekker doortuffen, ik zou er zelfs gewoon mee kunnen verder rijden.
Weet niet echt onmiddellijk waar te beginnen zoeken, dus alle hints zijn welkom.
Misschien niet onbelangrijk, er werd de laatste 2 jaar zeer weining met de vrachtwagen gereden.

Alvast bedankt voor de reacties

farabees

Geplaatst door farabees (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Atego? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

Dan is de electrische brandstofafsluiter op de brandstofpomp defect. dan blijft deze open staan.

farabees (0), 14 jaar geleden

Hallo Maurice,

alvast bedankt voor je reactie, zal er straks even naar kijiken.
Zou het misschien kunnen dat het contact door het lange stilstaan gewoon blijft "hangen"?

farabees (0), 14 jaar geleden

Heb even gekeken en zie niet onmiddellijk een "electrischcontact" op de dieselpomp. Wel hangt er naast het dieselfilter een soort relais-achtig iets met daaraan een draaistekker met twee aders, en een dunne leiding zoals een retour leiding.
Wanneer ik het contact opzet hoor je hier een duidelijke klik in, zet ik het contact af klikt hij nochtans ook. Zal proberen er later een fototje van te nemen

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Word deze niet mer Vacuum gestop??

dan kan er een lekkage zitten in de dunne slang op het relais, het relais is dan een vacuum schakelaar om de pomp uit te schakelen.

dat hebben wij wel vaker gehad met een EcoVan 811 en 609 bijde van 1992

Ik neem aan een Mercedes EcoVan 811 met zo'n 4 cilinder diesel??

Willem

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt. Wordt met vacuum stopgezet. Slang(aansluiting) controleren op lekkage en de membraam op de pomp. Als deze gescheurd is, slaat de motor ook niet meer af.

farabees (0), 14 jaar geleden

Hallo iedereen, heb ff een en ander na gekeken maar kom er toch niet onmiddellijk uit. Bij sommige mercedessen wordt het vacuum bedient vanaf het contactslot, maar dit is bij mij niet het geval. Het "commando" wordt dus volgens mij elektrisch gegeven maar ik vind hier niet direct iets van terug. Op de pomp zelf zie ik ook niks wat naar mijn gevoel op een membraam lijkt.
Maar omdat beelden zoveel meer zeggen dan woorden, eventjes een foto

[img]http://img50.imageshack.us/img50/7796/hp...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/farabe...]farabees[/url], shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.p...]HP Photosmart E217[/url] at 2009-10-12

farabees (0), 14 jaar geleden

En nog eentje;

[img]http://img50.imageshack.us/img50/6409/hp...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/farabe...]farabees[/url], shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.p...]HP Photosmart E217[/url] at 2009-10-12

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

eerste foto links onder hoek dat zwart potje is dat niet met de pomp verbonden vermoet dat dit de pomp afzet

farabees (0), 14 jaar geleden

Dat "pompje" is ook verbonden met het gaspedaal, beweegt dus mee als ik gas geef of los;

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

aan dat pompje zit daar geen leiding aan voor vacuum voor afzetten motor

Mausx (0), 14 jaar geleden

Dat pompje is verbonden met het gaspedaal omdat als je wilt starten, je eerst op het gaspedaal moet trappen om de pomp open te zetten.

dus dat zal m wel zijn.

farabees (0), 14 jaar geleden

Hallo iedereen,
dat was hem inderdaad, darmpje even gevolgd, dit ging naar een soort electroventiel dat door het contactslot aangestuurd wordtom het vacuum te onderbreken. Dit ventiel zit op de chasisbalk , kant passagier thv de versnellingsbak.
Daar zat het probleem, van de rubberen aansluitmofjes waar de harde platic slangetjes mee aangesloten zijn op het ventielen waren er twee gescheurd. Waarschijnlijk de leeftijd. Vervangen door twee stukjes rubberen benzineslang en klaar.
Wat ik wel opgemerkt heb, is dat de leiding die naar het membraam van de motorrem gaat afgedopt is. Heb deze terug aangesloten op het membraam en ra ra, weer kon ik de vrachtwagen niet meer stilleggen, dus waarschijnlijk membraam stuk.
Weet iemand toevallig of die dingen duur zijn?

Alvast super bedankt voor het meedenken allemaal,
Groeten Mark

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Atego of stel zelf een nieuwe vraag.