auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse 1995: Alarm C180

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Ik heb een mooie C180 aangeschaft maar het alarm werkt niet, net als de afstandsbediening van de CV, die doet het ook niet. Ik moet dus via het rechterportier de auto opnenen en dan via de binnenzijde het linkerportier openen. Dit omdat links geen slot zit maar een ontvanger van de afstandsbediening. Als ik het rechterportier open, opent ook alleen deze, niet de overige portieren. De knop op het dashboard om de deuren te vergrendelen en ontgrendelen werkt echter wel.

Nu vertelde de garage waar ik hem kocht dat de vorige eigenaar problemen had met het alarm, het ging regelmatig zonder goede reden af en deze man heeft het alarm door de dealer laten uitschakelen. Nu heb ik hier meerdere vragen over die ik graag hier even wil voorleggen aan de experts.

Ten eerste, als het alarm inderdaad niet meer goed is, is het dan mogelijk de CV met de afstandsbediening wel te laten werken? Ik weet niet of de CV met AB bij het alarm horen, of dat de CV met AB standaard op de auto zit. Het alarm is niet van fabriek af, maar wel met nieuwe aanschaf bij de dealer ingebouwd, de papieren hiervan zitten er wel bij, het is wel een origineel Mercedes alarm. Om wat meer duidelijkheid te geven hier wat foto's:

De sleutel:

De ontvanger in de deur:

Er zitten ook een rood en groen lampje op de binnenspiegel, mijn vermoeden is dat dit ook ontvangers zijn.

Het liefste heb ik natuurlijk dat het alarm gewoon weer werkt, samen met de CV met AB. Ik heb dus de vloerbedekking rechtsvoor bij het voeteneinde weggehaald en daaronder bevindt zich de alarmkast met nog 2 kastjes. Er liggen 4 stekkers los, 3 kan ik herleiden, de stekker die overblijft niet. Eén van de 4 stekkers is doorverbonden, deze moet zo te zien op de grote alarmkast. Hier de foto hiervan:

http://img19.imageshack.us/img19/3773/ds...

Er is een grote witte stekker, die moet ook op de grote alarmkast. Daarnaast een platte stekker, een stuk kleiner, met 8 ingangen, die kan ook op de grote alarmkast. Maar er is ook een klein stekkertje met 2 ingangen, die kan ik niet herleiden. Hier een foto van de 3 stekkers:


Hier voor alle duidelijkheid een foto van de grote alarmkast:

Hier een foto van de kleinere kastjes:

Misschien is hier een expert die kan zien hoe ik het weer kan aansluiten dat alles werkt en ik zelf het probleem kan ervaren. En misschien weet je of het alarm is af te stellen op gevoeligheid. En wat ook al mooi zou zijn, een tip over hoe dit aan te sluiten zodat de CV en AB weer werken en het alarm gewoon uitgeschakeld blijft. Daar zou ik namelijk al heel blij mee zijn, want rechts openen en door de auto heen de linkerdeur open doen is niet ideaal.

En, als ik de stekkers weer ge aansluiten, kan ik dat zo doen of moeten eerst de accupolen eraf? Ik ben ook bang dat als ik de aansluit het alarm af zal gaan en ik het niet 123 uitkrijg, bestaat die kans?

Hier tot slot een foto van mijn prachtige wagen, 2 ton gelopen met NAP, met beige interieur, prachtig lopend en een onberispelijk uiterlijk:

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Aristoteles (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

werken u zenders sleutels nog ( batterij goed) verder zal het opzoeken wat het alarm betreft

willy9 0
badge

15 jaar

1

nicwil 0
badge

15 jaar

gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt centrale vergrendeling loopt na inbouw via alarmkast dacht ik afstellen is alleen te doen met speciale testkast succes theo

mbmonteur 0
badge

15 jaar

[quote=willy9]werken u zenders sleutels nog ( batterij goed) verder zal het opzoeken wat het alarm betreft[/quote]
Ik weet het niet of deze nog werken. Hoe kan ik dit testen? Er gaat geen lampje op de sleutel branden want die zit er niet op, alleen een zender oogje toch?

Aristoteles 0

15 jaar

[quote=nicwil]--is origeneel AB en CV is zo terug te laten werken mogelijk als er niets kapot is van CV en AB (vermoed niet vermits met schakelaar op dasboard deuren openen en sluiten--_ALARM WORD MET SPECIAAL TESTKASTJE AFGESTELD en geprogrameerd met verschillende programma's en uitschakelen van programma's-- kan ook voor fouten opzoeken gebruik worden --- rood stekker met 2 ingangen is voor de ultrasoon(binnenruimte) moet ook nog een wit stekkertje zijn( ultrasoon)moeten in de alarmkast steken-- door verbonden stekker is voor start onderbrekers -- nieuwalarm eenheid kost meen ik+/- 400€ als ze nog te krijgen zijn en moet ook eerst terug geprogrammeerd worden
PS. bent u electrisch onderlegt ????[/quote]
Bedankt nicwil tot dusver. Dus dat rode stekkertje is voor de ultrasoon, ok, ik heb ook inderdaad nog een wit stekkertje gevonden. Ik heb gezien dat deze beide op de alarmkast kunnen worden aangesloten maar ik weet niet in welke opening de rode, en de witte moeten. Kun je dit mij vertellen?

Ik ben niet echt electrisch onderlegd, maar je mag proberen je uitleg te geven, met die uitleg kan ik wellicht een ander mij laten helpen.

Ik ben nu het volgende van plan. Zodra ik weet waar de witte en rode stekker moeten wil ik het gehele alarm geen aansluiten. Alle stekkers erin en vervolgens kijken wat het doet. Alleen heb ik hierbij wat vragen.

1. Moet ik als ik alles ga aansluiten de accupolen loshalen?

2. Stel dat het batterijtje van de sleutel (of zelfs van beide sleutels) leeg is, heb ik dan geen probleem als ik alles heb aangesloten? Stel, in het slechtste geval, ik sluit alles aan, en vervolgens gaat het alarm af, hoe kan ik het dan uitschakelen zonder werkende sleutel?

3. Hoe controleer ik of de batterijen goed zijn? (zie bijdrage willy)

Alvast bedankt voor de tijd die je (jullie) erin steken mij te helpen.

Aristoteles 0

15 jaar

[quote=mbmonteur]gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt centrale vergrendeling loopt na inbouw via alarmkast dacht ik afstellen is alleen te doen met speciale testkast succes theo[/quote]
Ja, ben ik ook van plan om alles aan te sluiten, maar wil eerst zeker weten dat ik de juiste stekkers in de juiste opening op de alarmkast doe, wacht dus even bericht van nicwic (of misschien jou) af. En, ik wil graag weten hoe het zit met de sleutel en de batterij die hierin zit, zie voor meer uitleg mijn antwoord aan nicwic.

Jij ook bedankt overigens.

Aristoteles 0

15 jaar

12

willy9 0
badge

15 jaar

Ok, Willy, bedankt tot dusver, duidelijke informatie. Nog 2 vragen:

1. Als je het alarmkastje zo houdt dat de 2 aansluitingen voor de kleine stekkertjes aan de linkerzijde van het kastje zitten, moet dan in de linkeropening de rode en rechts de witte?

2. Er gaat geen lampje meer branden in de sleutel bij het inhouden van de knop. Betekent dit dat ik het batterijtje moet vervangen voordat ik het alarm weer aansluit? En, in de boekjes van mijn auto staat hoe je de batterij moet vervangen maar de sleutel die erin afgebeeld staat is anders dan de mijne. (zie voor foto sleutel bericht bovenaan) Het alarm wat ik heb is niet van fabriek af maar wel met nieuw ingebouwd.

3. Stel dat het alarm zal afgaan, hoe lang duurt het voordat de interne accu leeg is? En, laadt deze via de dynamo weer op net als de gewone accu?

Aristoteles 0

15 jaar

12

willy9 0
badge

15 jaar

Ga er eind van de week mee bezig . Ik kom erop terug, bedankt.

Aristoteles 0

15 jaar

Vanmorgen ben ik bij een Mercedes specialist geweest en hij zegt het volgende:

Dat de centrale vergrendeling niet werkt komt omdat je sleutels kapot zijn. Hij heeft nieuwe batterijen in mijn sleutels gedaan en er gaat geen lampje branden bij het indrukken van de knop, bij geen van beide sleutels. Volgens hem moet ik een nieuwe sleutel bestellen a 286 euro, (oeps) en dan moet de CV weer werken met de AB.

Mijn vraag is of de oude sleutels niet gerepareerd kunnen worden, volgens hem niet, of je moet heel handig zijn, maar hij zegt dat ik moet vervangen. Hij zegt ook dat als ik een nieuwe sleutel heb dat de CV met AB dan gewoon moet werken, ongeacht of het alarm wel of niet is aangesloten.

Klopt dat? En, is er niet goedkoper aan een nieuwe sleutel te komen dan 286 euro?

Aristoteles 0

15 jaar

12

willy9 0
badge

15 jaar

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar wil jij tegen vergoeding dit niet proberen?

Aristoteles 0

15 jaar

Ik heb inmiddels de sleutels uit elkaar gehaald en bij beide sleutels is het drukknopje losgeraakt van het printplaatje. Nu zie ik wel waar ik ze moet solderen, maar ben bang dat ik ze ondersteboven vastsoldeer. Op het knopje staan een 3 en een 4 in 2 hoekjes. Aan de andere kant van het knopje staan wat tekentjes in half ronde vorm. Als je het printplaatje zo houdt dat het lampje rechtsonder zit, moeten dan de 3 en de 4 onder of boven?

Aristoteles 0

15 jaar

Het drukknopje heeft geen polariteit, dus voor de werking zal het niet uitmaken hoe je hem erin soldeert.
Het enige is, is dat hij netjes onder het rubber van het houdertje moet komen te zitten.

goudviz 0

15 jaar

Aha, kijk daar heb ik wat aan. Bedankt, ik ga er mee aan de slag, als ik het voor elkaar heb laat ik het weten!

Aristoteles 0

15 jaar

OK, de sleutel werkt weer, alleen is er nog een probleem. De auto kan worden vergrrendeld met de sleutel, maar niet worden ontgrendeld. De sleutel zendt, groene lampje op portier en spiegel gaan branden, maar de auto gaat niet open. Ook werkt het knopje op het dashboard niet meer voor openen. Ander probleem of niet? Ga er vanuit dat het niet met de sleutel te maken heeft omdat deze wel zendt en de lampjes wel gaan branden.

Aristoteles 0

15 jaar

[quote=vanweezel]OK, de sleutel werkt weer, alleen is er nog een probleem. De auto kan worden vergrrendeld met de sleutel, maar niet worden ontgrendeld. De sleutel zendt, groene lampje op portier en spiegel gaan branden, maar de auto gaat niet open. Ook werkt het knopje op het dashboard niet meer voor openen. Ander probleem of niet? Ga er vanuit dat het niet met de sleutel te maken heeft omdat deze wel zendt en de lampjes wel gaan branden.[/quote]
Ik heb er inmiddels een andere pomp/unit an gezet maar hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen?

Aristoteles 0

15 jaar

Dat lijkt inderdaad op een ander probleem.
Als ook het knopje op je dashboard niet meer functioneert, kan het zijn dat de zekering defect is of dat je de pomp moet resetten.
Dat laatste is eenvoudig te doen door de spanning van de pomp er even een aantal seconden af te halen.
Dus de stekker er even uithalen.

Mocht dat niet helpen, dan is er waarschijnlijk iets defect en zul je moeten meten.

[edit]je was me voor met een reactie

goudviz 0

15 jaar

Ja, inderdaad. De stroom is er dus al even af geweest en de zekeringen heb ik ook nagekeken, die zijn goed. De pomp krijgt wel signaal, dat kun je horen als je de kofferbak open hebt en luistert als je op ontgrendelen drukt. Dan hoor je wat luchtverplaatsing. Wat kan ik meten om achter dit probleem te komen? Kort geleden werkte het knopje op het dashboard overigens nog wel beide kanten op.

Mijn binnenverlichting hoort ook aan te gaan bij ontgrendelen, dat werkt ook niet. Wel gewoon op portier overigens. Misschien zegt dat iemand wat.

Aristoteles 0

15 jaar

Als je de pomp wel hoort, en er komt lucht uit, dan zit dat wel goed.
De kans is dan erg groot dat er een luchtslang lek is. Dat is alleen wel vervelend om te vinden.

goudviz 0

15 jaar

Kun je misschien nog wat tips geven? (of iemand anders)

Als ik de auto vergrendel terwijl ik erin zit en daarna mijn portier open, dan gaat de rest ook niet meer mee, en dit was eerder wel zo. Misschien zegt dit nog wat?

Waar lopen die slangen?

Maar kan het zo zijn dan als er een slang lek is dat hij wel vergrendeld maar niet ontgrendeld?

Aristoteles 0

15 jaar

Heb inmiddels de slangen gecontroleert, deze zitten allemaal vast. Was mijn vermoeden ook, aangezien hij wel kan vergrendelen, en dus vacuum zuigt, wat niet zou kunnen als er een slang los zou zitten. Ben ook nog even bij een Mercedes specialist geweest, die denkt dat de kast van de comfortsluiting een defect heeft. Volgens hem regelt deze ook de CV. Morgen ga ik even naar hem toe en vervangt hij hem, hij had nog een nieuwe liggen. Als het werkt hoef ik hem niet te kopen, de nieuwe kost namelijk erg veel geld, hij zegt dat ik hem dan beter op de sloop kan halen. Wat een service!

Aristoteles 0

15 jaar

Sleutels aanmelden op de auto:

richt de afstandsbediening op de binnenspiegel en druk 2x kort, stop de sleutel in het contact en zet dit aan binnen 10 seconden.
als er verder niets kapot is, zou het nu weer moeten werken.
succes.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

De sleutels zijn ingeleerd. Vergrendelen werkt, ontgrendelen niet. Ook niet met het knopje op het dashboard. Bij ontgrendelen met de sleutel gaan wel de lampjes op deur en spiegel groen branden alleen opent de auto niet. Pomp is reeds vervangen, dit hielp niets.

Aristoteles 0

15 jaar

Ben inmiddels een stap verder. Als ik de accupool loshaal en weer vastzet werkt de knop voor de cv in de auto weer. Maar zodra ik de sleutel (AB) een keer gebruik werkt de knop ook niet meer. Sleutel heb ik wel gemaakt (dacht ik) maar hij geeft blijkbaar toch verkeerd signaal af. Denk er flink over maar een nieuwe sleutel te kopen.

Aristoteles 0

15 jaar

Hoeveel sleutels heb je bij de auto?
Er horen 3 sleutels bij de auto te zijn , nl:
2x klapsleutel met afst.bed. en 1x een noodsleutel in de vorm van een creditcard ,ook met afst.bed., die je ,zeg maar ,in de portemonnee kunt bewaren.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Die laatste heb ik niet, ik heb wel 2 sleutels met AB..

Aristoteles 0

15 jaar

Alles werkt weer. Alarm aangesloten en alles werkt zoals het hoort. Iedereen bedankt!

Aristoteles 0

15 jaar

Nou...dat is mooi!
Bedankt voor de feedback en nog veel kilometers.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Dank je, ik rij met erg veel genoegen in deze auto. Prachtige degelijke uitstraling en een heerlijk rijcomfort. Die kilometers zal ik met plezier maken!

Aristoteles 0

15 jaar

12

willy9 0
badge

15 jaar

Dag Willy,

Zeker, jij met name bedankt voor je antwoorden. Ik heb er inderdaad veel geld mee bespaard. In mijn antwoord in topic over de Cv heb ik wat meer tijd besteed aan het antwoord.

Het probleem van de Cv was dus inderdaad, zoals jij mij vertelde, dat het alarm los lag. Na het aansluiten van het alarm werkte alles weer. Ook dit heb ik vermeld in het andere topic.

Wat ik bedoelde met dat je info gedeeltelijk klopte, is jouw reactie op het feit dat ik een nieuw topic opende, voor schijnbaar hetzelfde probleem. Omdat het probleem niet geheel hetzelfde meer was als het topic heb ik dat nieuwe aangemaakt, dit bedoelde ik met dat jouw reactie slechts deels klopte. Ik proefde ook uit je reactie dat je vond dat ik niet veel deed met de tips, of een deel hiervan. Dit klopte niet, vandaar mijn reactie.

Bij het topic over de kachel schreef je het volgende:

knoppen van kachel paneel(bediening) aftrekken drie moeren losnemen

radio uithalen ziet u twee schroefjes(bovenkant radiogat) dan plaat onderkant naar u toe halen en iets naar onder en is los

Laatst bewerkt door willy9 (11 oktober 2009 22:39:23)

Wat hier niet klopte, of in ieder geval niet bij mijn auto, ik heb geen 3 moeren hoeven loshalen. Radio eruit klopte, 2 schroefjes klopte ook, knoppen bediening ook, en toen kon het paneel eraf en hierna de kachelbediening eruit. Vandaar dat ik schreef dat je info gedeeltelijk klopte, ik heb immers geen 3 moeren los hoeven draaien.

Wat mijn auto's betreft:
Ik rij graag om de zoveel tijd met een andere auto, en soms koop ik er eentje om weer te verkopen. Een liefhebber voor mooie en fijne auto's, en soms een bijverdienste. Daarnaast heeft mijn vrouw ook een auto die wel eens wisselt en vraag ik ook wel eens wat voor derden.

Volledig?

Aristoteles 0

15 jaar

Mooie wagen trouwens Hans! Mijn vrouw en ik hebben nog geen kinderen maar als dat zover komt wil ik ook graag een station aanschaffen. Zijn ook erg mooi!

Aristoteles 0

15 jaar

12

Willy

willy9 0
badge

15 jaar

mooi zo...weer netjes opgelost.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Zo voelt het voor mij ook beter, fijne reacties zo. Wellicht tot een volgende keer!

Prachtig initiatief, dit Problemcar!

Aristoteles 0

15 jaar

hallo willy 9,nicwil,goudvis,hans4040
Na dit alles te hebben gevolgd was het voor mij duidelijk de drukknopjes zaten los.
ik had het zelfde probleem toevallig in 1 week beide zenders stuk.
even de soldeer kit uitgepakt ooit gekocht voor weinig gesoldeerd en als nieuw dus alle bovenstaande personen bedankt voor alle info.
twee nieuwe afstand bedieningen voor de prijs van een stukje soldeer.
perfect en nogmaals bedankt

mvg chris

slimba 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.