Mercedes-Benz C-Klasse: zwart roken In Drijf stand

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 cdi

hallo,heb een c220 cdi AUTOMAAT uit 2001, 280000 op de teller heel goed onderhouden,heb sinds
6 maanden een probleem die tot nu toe niemand kon oplossen,,als ik bij
stoplichten sta, in ze DRIVE of in ze achteruit,begint hij na zo een 10 seconden heel erg zwart te roken,soms zie ik me toerenteller
eerst even schudden daarna begint het, zet ik in neutraal stand gelijk geen rook meer.
heb uit laten lezen,inlaatspruitstuk vervangen,lmm vervangen,egr klep schoongemaakt en werk
goed volgens de garages, wie wil mij helpen oplossen met dit probleem ,ik kom niet uit...

jerryy001

Geplaatst door jerryy001 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

flow (0), 14 jaar geleden

injectoren al getest?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Jerry, het is Drive niet drijf ;).



Controleer eens de retour van de verstuivers

jerryy001 (0), 14 jaar geleden

Injectoren waren wel goed alanzlodi,
ok drive dan citroenmonteurtje :),wat kan fout zijn dan met de retour van de verstuivers,die heb ik ook
allemaal vervangen..

mbmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

bij gewoon rijden geen rook? ben wel eens tegengekomen dat koppelomvormer geen slip heeft maar weet niet of die toen ook rookte

jerryy001 (0), 14 jaar geleden

nee bij gewoon rijden helemaal geen rook,ook geen oliegebruik theo,wat kan het zijn he?

flow (0), 14 jaar geleden

prebeer eens,als je voor de stoplichten staat;voet op de rem en een klein beetje gas geven kijk of die dan nog rookt.

jerryy001 (0), 14 jaar geleden

ok alanzlodi,ga testen straks of die dan nog gaat roken..

Maikel van Bruchem (0) PRO, 14 jaar geleden

hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in je koppelomvormer, die staat vast en de motor gaat extra inspuiten om hem niet af te laten slaan daardoor zal hij gaan roken en toerentalverschillen maken mijn tip is: de auto belasten en testen of de koppelomvormer nog wel slipt en voer GEEN stallspeedtest uit de bak is namelijk half electronisch geregeld en met de stallspeedtest beschadig je de ventielen in het brein.

jerryy001 (0), 14 jaar geleden

hoe kom je achter dat de koppelomvormer wel slipt of niet,hoe voer je die test?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.