close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190E 1.8 automaat: stationair toerental laag en oliedruk neemt af warme motor

Bouwjaar: 1993

ik ben in bezit van een mercedes 190E 1.8 Automaat van 92. Ik heb het volgende probleem.Bij koude motor start hij perfect. Maar zo gauw ik file sta of in de drukke stad rij waar ik veel moet stoppen neemt toerental sterk af en oliedruk ook tot bijna 1 bar. (Stationair toerental is sowieso erg laag bij koud start ongeveer 500 toeren. is dat normaal?) In iedergeval uiteindelijk slaat de motor ook af als ik niet tegelijk de gas pendaal en rem inhoud. Door gas te geven en de rem ingehouden te hebben blijf de motor wel lopen geen probleem!! zolang ik de toeren er inhoud blijft de oliedruk ook goed plus minus 2.5 bar. Maar als hij toch afslaat start hij heel slecht het lijkt wel of ie dan verzopen is. Wat ook zo raar is dat soms als ik hem weer start hij gelijk aanslaat en dan vervolgens weer uit gaat in 1 keer en vervolgens bijna niet meer aan te krijgen is.(weer verzopen). In iedergeval hoop dat iemand hier raad mee weet....

Geplaatst door

Hamaekers (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet de stationertoerental omhoog schroeven als je een toerenteller hebt moet je hem op ongeveer850tot950 afstellen.
als de motor warm is!!!.
500 TOEREN VOOR EEN KOUDE MOTOR IS VEEL TELAAG!
HEB JE JE MOTOR LATEN AFSTELLEN OF ZO!!!.
ALS JE NOORMAAL RIJD DAN MOET JE OLIEDRUK OP 3STAAN .
EN BIJ STATIONAR ONGEVEERTUSSEN 2EN 2.5.

werkhoven 0

19 jaar

Ja Marcel, maar ik vraag mij hier af wat er af te stellen is.
Dit systeem word elektroniesch geregeld.
Het kan zijn dat de stationairsteller stuk is.(Onder het luchtfilter, tussen het inlaat spruitstuk.)
Wanneer je de voeding meet van de steller, dan moet op een van de pennen `12volt staan. Is dat niet het geval, dan kan het brandstofpomprelais stuk zijn. Deze zit in de zekeringkast.

wqjk45 0

19 jaar

als je het luchtfilter eraf haalt zit er bij de mengselverdeler een stelschroef die is voor de stationarloop maar bij mijn auto .
zit in het midden van het luchtfilter een rubber met een gat erin en daar kan je het stationar hoger of lager stellen .
maar als je het luchtfilter eeraf haalt zie je het zitten.
gr marcel ps kijk ook even op mercedesbenzclub.nl

werkhoven 0

19 jaar

dank jullie voor de reacties tot nu toe!! Ik heb inderdaad zon stel schroef. waar een klein inbussleuteltje in past. Ik heb zelf eens er aan gedraaid ik heb de aantal slagen geteld eerste in en toen weer uit gedraaid. het heeft iets geholpen. Maar heb niet echt gevoel dat hij nog beter loopt!! Ik heb ook een aan de gas kabel een stel schroef gevonden zou ik hem daar dan ook kunnen stellen? Ik heb trouwens ook een airco in mijn auto. Als ik die aan zet dan valt hij nog sneller uit heeft het misschien ook daar mee te maken?

Hamaekers 0

19 jaar

Lito, waar je nu aan zit te draaien, is de brandstof stel schroef. Daarmee regel je het "co" dit stellen kan beter met een aangesloten co meter.
Er zit op jou auto absoluut geen stationaire stelschtoef!
Dit word geregeld door een regelorgaan.
Zie mijn voorgaande uiteenzetting.

wqjk45 0

19 jaar

wat denk je dat de motor doet als je co telaag is ?

werkhoven 0

19 jaar

Weet ik niet?????????????????????????????
Vertel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wqjk45 0

19 jaar

Ik heb een Mercedes E190 uit 1990 maar dan met 4 versnellingen en heb precies hetzelfde probleem. Als ik aan het rijden ben is er niets aan de hand; druk is 3 bar en toerental is naar wat k kan merken regelmatig. Maar als ik moet stoppen voor een stoplicht, gaat met het remmen mn oliedruk omlaag, soms wel naar 1 bar. Daar mee gepaard gaat dat mn vermogen wegvalt en de motor afslaat. Ik heb verder geen probleem met opnieuw opstarten. Wat me ook opvalt is dat de druk dieper valt naarmate ik langer aan het rijden ben. In het begin zakt ie net iets onder de drie. Na een paar keer remmen tot de 2 en later dus ook naar 1 bar. Misschien dat dit te maken heeft met de temperatuur van de motor die natuurlijk warmer wordt naarmate ik langer rij. Ik wil ook nog een kanttekening zetten bij dit verhaal. Ik reed al met dit probleem en heb toen de bougiekabels vervangen om het probleem hiermee op te lossen, althans dat dacht ik. Mijn bougiekabel was ook daadwerkelijk kapot want je zag af en toe het vonkje overspringen naar het motorblok, bij hogere toerentallen pakte hij de cilinder vaak wel goed mee. Naar mijn mening was dit de verklaring van het probleem: 1 cilinder die niet mee doet zou verklaren waren om de oliedruk zakt en de motor afslaat. Maar ik heb er dus nieuwe bougiekabels inzitten en hij slaat nog steeds af. Ik moet wel toegeven dat ie nu minder snel afslaat. Ik hoop dat iemand kan vertellen waar t probleem zit, want het schokken van de auto en het afslaan is echt irritant!

Alvast bedankt,

Alexander

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.