Mercedes-Benz S-Klasse: steeds weer een backfire?????380SE.

Bouwjaar: 1981, Brandstof: LPG, Motorcode: 380se

ik heb nu twee keer een backfire gehad in een week tijd.luchtklep en beugel krom.
ik heb nu de bogie,s[kabels ]rotor en verdeler. bobine, accu allemaal vernieuwd?
hij staat nu al twee dagen bij de dealer[wat een duur grapje is]/
en volgens de monteur blijft er te veel restgas achter in de slangen als je hem uitzet en dan weer start.ze gaan hem nu afstellen met een gaatje in de uitlaat voor de kattalisator.
kijken of dat beter is.
gasinstallatie is ook nieuw[einhoven ,vogels inbouw,
WIE WEET NOG WAT TIPS VOOR MIJ .

guus.zeen.

Geplaatst door guus.zeen. (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Backfire komt niet door restgas want dat is een rijk mengsel. Het ontstaat door een te arm mengsel. Ik denk dat er in die richting gezocht moet worden.
Ontsteking lijkt me nu wel in orde.

Hans

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Lastig probleem. Oorzaak zit inderdaad bijna altijd in het feit dat de lpg een lange weg moet afleggen voordat het in de cilinder is en dus na het stopzetten van de motor het hele inlaatsysteem plus toevoerslang vol gas staat.
Wij lieten de klemmen van de inlaatslangen er wel eens af zodat bij een backfire de slang er af schoot om op deze manier minder schade te veroorzaken.
Er zijn afsluitkleppen in de handel die in de gastoevoerslang gezet kunnen worden en die de lpg toevoer afsluiten op het moment dat de motor afgezet wordt. Uiteraard moet deze dan zo kort mogelijk voor het mengstuk geplaatst worden. Tevens zijn (waren) er systemen die de luchtklepel vol open zetten tijdens het lopen op lpg.
Als de klepspeling ( erg gevoelig punt op lpg bij MB ) dan ook nog eens te nauw is, wordt het er ook niet beter van. Eigenlijk moet je stoppen en starten op benzine.

Gr.

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

heb een 560 sec op gas gereden met een benzine startsysteem erop, ideaal en ben je van het gelazer af heb mn luchtfilterdeksel ook wel een minstens 5 meter hoog zien knallen met mn kap open, blijft lastig zon 8 cilinder op gas maar met het benzinestartsysteem was ik r af

guus.zeen. (0), 17 jaar geleden

hij loopt nu als een zonnetje?
de ontsteking stond radicaal verkeerd en nieuwe bobine eropgezet.
ik start hem nu op benzine en schakel hem over als ik nog stil sta.is beter zegd men.
er zit ook een cat onder,en dan kun je hem nooit erg fijn afstellen,dus hebben ze een opening gemaakt voor de cattalisator,een boutje eropgelast,en dat werkt super?
groetjes guus..,,..

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ook weer geregeld dus. Mooi.

Gr.

alex207 (0), 17 jaar geleden

er zijn ook klepjes die gebruikt worden bij de oudere gassystemen.Moet je een gat boren/fresen in je luchtfilter, plaatsen klepje .Deze werken met een veertje.Mocht je dan backfire hebben gaat je luchtfilterhuis niet kaduuk omdat de overmatige druk kan ontsnappen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.