auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz S-Klasse: W126 380 SE start niet verzuipt steeds

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 380 V8

Hallo mensen,

Ik heb een W126 380 SE uit 1980 die éénkeer start als hij koud is en dan moet ik boven de 1500 toeren blijven anders gaat hij uit.
Als hij afslaat en ik start de auto weer dan verzuipt hij. Als ik vervolgens de stroom van de pomp afhaal dan start de auto naar langstarten en blijft lopen totdat de brandstof uit de leidingen op is.
Op lage toeren danst mijn motor zowat uit de motorruimte.


Ik dacht eerst dat het een ontstekings probleem was.


Ik heb vervangen

Overdruk beveiliging naast de pomp/fliter vervangen
retourleiding door geblazen
Membraan klep naast de spin

Weet iemand hoe er aan de hand kan zijn en hoe ik de brandstof druk meet?


Graag input ben al 3 weken bezig en kom er niet meer uit.,


Jamal

Geplaatst door

jef5254 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat je co-gehalte afgestelt moet worden. ook kan je koudstart kapot zyn. even iemand naar laten kyken die er verstand van heeft. martin

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie, waar zit de koudstart ?
Ik het aan het vierkante blok met twee brandstofleidingen, op het blok zit een vierkante stekker deze heb ik vervangen.

jef5254 0

18 jaar

heb je alle vacuumleidingen gechekt?, pakking onder de injectie unit wil ook vaak lekken.
Verder een advies begin nergens aan te draaien als je geen specifieke kennis van deze autos hebt anders loopt ie nooit weer goed.

Harry4233 0
badge

18 jaar

Als de koudstart teveel geeft en blijft geven,dan blijft de motor wel lopen maar gaat "motorboten". Jouw storing lezend,denk ik toch aan een defecte benzinedruk-regelaar. Dat is een soort reduceerventiel wat tussen de aanvoerleiding van de pomp en de retourleiding geschakeld is. Dit ventiel moet de benzinedruk op ong. 28 psi houden.
De benzinedruk is te meten aan de leiding die het injectiesysteem voedt. Succes.Grtn.Ad

Ad102 0
badge

18 jaar

Hallo mensen,


Nog even een update:


Ik heb de auto aan het praat gekregen, het zat hem toch in het afstellen van de K-jet.
Dit kijkt zo nauw echt iets wat je met twee man moet doen.
Auo loopt perfect op zowel gas als benzine 210 km/h op de teller.


maar alle maal bedankt voor de reacties.

groet,

Jamal

jef5254 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.