Mercedes-Benz 312: storing 1351 inspuitbeginregeling regelafwijking

Bouwjaar: 1998

Weet iemand wat foutcode 1351 betekent mb 312 td 1998.
Het volgende probleem:je start rijd weg alles ok dan ineens tt 3000 rpm.Verder gaat het tt niet.Je zet hem af wacht even en start opnieuw en dan trekt die weer door tot 4200 rpm.Turbo druksensor vervangen waste gate niet vast geen verstopte of kapotte vaccuumleidingen.
BVD

karel6124

Geplaatst door karel6124 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

john5683 (0) PRO, 19 jaar geleden

auto gaat in noodloop. vacuumslangen nazien en inlaatspruitstuk op lekkages.

karel6124 (0), 19 jaar geleden

ok dit zal ik nog een keer doen.Bedankt voor de tip ik ga morgen in iedergeval weer hier de uitkomst plaatsen.

karel6124 (0), 19 jaar geleden

vaccuumtestgedaan de egr klep was lek deze is vervangen zonder succes.vaccuumtest nu ok blijft op 1000mb staan.morgen rijdend foutcode uitlezen.Twijfel hangt bij ons op turbodruk of pomp.Schijnt dat vervroegingsversteller id pomp ruimte krijgt.En hierdoor niet meer op tijd inspuit.

rene9527 (0) PRO, 19 jaar geleden

inspuit beginregeling zit in brandstofpomp deze kan niet in juiste positie komen dit kan door uit gesleten pomphuis of interne pomp druk te laag, ik denk dat je brandstofpomp aan revisie toe is. of ecu is defect.

karel6124 (0), 19 jaar geleden

klopt helemaal nadat we het onstekingstijdstip op de pc aan het afstellen waren kwamen we tot de conclusie dat deze zo enorm verliep.Het lager was totaal weggesleten.Zo zie je maar met al dat uitlezen er vaak toch tot demontage overgegaan moet worden.Dit is niet alltijd leuk.Maar om 100% zeker te zijn is het nodig.Je moet er zker van zijn dat alle betreffende onderdelen in orde zijn.En we zijn dikwijls te snel met uitlezen.Nu klinkt het makkelijk maar ga het maar uitzoeken.3 weken lang bij ons gestaan.Lager huis kost bijna 300e en dan dik 8 uur om het te vervangen.En een nieuwe pomp 1400e.En een nieuwe verstuiver 270e.En een nieuwe egr klep 140e.En nieuwe turbodruksensor 80e.en nu moet het tandwiel ook nog vervangen (VERSLETEN AANDRIJVING VACCUUMPOMP)worden Let op dit kost ook 200e,is het schandalig voor dat fietstandwiel..En nu eindelijk 0 foutcodes en draait nieuw.Kost wat maar dan heb je ook wat.Nu maar hopen dat de kogels die uit het lager zijn gevallen onderin blijven liggen anders moet de motor er nog even uit.

rene9527 (0) PRO, 19 jaar geleden

ja karel zo zie je maar dat kijken naar gemeten waarden en werkelijke waarden en deze inverband brengen met de mechaniek en hyrauliek(brandstofpomp) van de motor een vak aan het worden zijn. mrgr. rene visser

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.