Mercedes-Benz 190: stroomverdelerkap

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Hallo beste mensen,

Enige tijd geleden heb ik jullie om raad gevraagd omdat mijn motor veel te warm wordt, zo warm zelfs dat de temperatuurmeter op maximun staat. Alle koelvloeistof was via de overloop uitgelopen. Aan de hand van jullie reacties heb ik het probleem gevonden. In de slang die radiateur en thermostaathuis verbindt zit een scherpe knik waardoor het koelvloeistof wordt afgekneld. De knik zit precies bij de ingang van het thermostaathuis. Knik wordt veroorzaakt doordat er geen ruimte is voor de slang omdat bougiekabels in de weg staan. Er kunnen twee dingen niet origineel aan de auto zijn. Dit is thermostaathuis of stroomverdelerkap. De tuit van de thermostaat waar slang op aangesloten is loopt recht tegen bougiekabels aan. Je zou dus denken dat de tuit een bocht moet hebben waardoor er ruimte voor de slang ontstaat. Of de stroomverdelerkap is niet de juiste. Deze zou te hoog zijn waardoor de kabels in de knel komen met de slang en de knik ontstaat. Vraag is of jullie weten of er inderdaad verschillende uitvoeringen zijn van een thermostaathuis (met bocht) en stroomverdelerkap (lager waardoor de kabelsvrij staan van de slang.

Ik hoop snel van jullie te horen want ik durf nu niet meer te rijden. Alvast dank.

Mvgr

Werner

VW Golf VII

Geplaatst door VW Golf VII (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

max71 (0), 16 jaar geleden

is de waterslang wel orgineel niet dat er een universele op gemonteerd is maak anders eens een foto maakt alles iets duidelijker

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat er een verkeerd thermostaathuis op zit, want hij moet schuin langs de stroomverdeler wijzen en de slang heeft daar ook een bocht, zodat hij langs de stroomverdeler loopt.

mvg,
Hans.

VW Golf VII (0), 16 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. Hans je hebt gelijk want er zat inderdaad een verkeerde thermostaathuis op gemonteerd. Nu zit er eentje met een bocht op zodat hij vrij staat van de stroomverdeler. De slang was origineel maar is toch vervangen omdat hij te droog was en de kans op springen groot was. Bedankt mannen.

Mvgr

Werner

Hans4040 (310) PRO, 16 jaar geleden

Oke, graag gedaan.

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.