Mercedes-Benz 200: Stuurpomp w124 200d

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: om601 4cil 2ltr

Bij mijn stuurpomp had ik een lek zitten bij de keering voorop de poelie, het vervangen daarvan ging goed, alleen bij het weer in elkaar zetten ging er wat mis met de schijfjes die in de rotor zaten. en zijn er een paar afgebroken na het starten, nu een nieuwe pomp gehaald op de sloop , ook 95 bar maar daar zitten de aansluitingen van lage en hoge druk wat verder uitelkaar , en ook bleek bij het proberen die te monteren dat de leiding schroefdraad op de pomp van de lage ne hoge druk leidingen anders was van diameter , de lage druk leiding kan ik wel aanpassen maar de hoge druk niet . nu is de vraag als ik de hele hoge leiding van dat ander type pak is dan ook de schroefdraar type op het stuurhuis zelf het zelfde of zit daar ook een afwijking in met bouwjaar (op de foto is de gemonteerde pomp die eraf moet en de andere erop)
[url=http://postimg.org/image/41vudn0b3/][img]http://s11.postimg.org/41vudn0b3/dieselp...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/u5lcqq7kj/][img]http://s21.postimg.org/u5lcqq7kj/dieselp...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/5cyeqdger/][img]http://s13.postimg.org/5cyeqdger/170910_...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/dtjo6f39x/][img]http://s10.postimg.org/dtjo6f39x/dieselp...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/re2jjhq07/][img]http://s23.postimg.org/re2jjhq07/170910_...[/img][/url]

w124-200

Geplaatst door w124-200 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Kans is groot , dat dit inderdaad afwijkt.
Bij de dealer kunnen ze je dat waarschijnlijk haarfijn vertellen.

willy9 (0) PRO, 10 jaar geleden

dealer zal daar geen tijd insteken --is met wat techniek kennis toch makkelijk zelf op te meten of te zien
gr

w124-200 (0), 10 jaar geleden

willy, kaleido klopt, alleen ik had geen schuifmaat of wat dan ook bij, dus op goed geluk meegenomen, na demonteren oude pomp bleek dat de aansluiting hoge druk uitgang nieuwe pomp anders was, de rest paste. Ook de schuif plaatjes in de rotor waren wat kleiner van opervlakte, die waren bij de oude pomp gebroken (foutje van mij zelf bij monteren ), en konden ook niet omgewisseld worden. Heb nu een pomp met de goede aansluitingen en van een 1993 c-type waarschijnlijk. overlal staat dat de pompen op meerdere type passen. Maar heb er nu al drie verschillende gehad die elk een iets ander uiterlijk hebben met aansluitingen van de aansluitleidingen en intern veel afwijken van elkaar.

De w124 200d die ik heb is een ex taxi, volgens mij hadden ze er al een keer een ander type ingezet ???

Is opgelost nu , topic kan gesloten worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.