Mercedes-Benz C-Klasse: synchroniatie nokkenas t.o.v. krukas P1354

Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

Na de roetmeting kan de motor niet een constant hoog toerental draaien. Bij 4000 tpm. zakt hij terug naar 3200 tpm. en zo gaat dit op en neer.
Met uitlezen kwam de foutcode P 1354 synchronisatie nok.as tov. krukas fout. Met 2 kanaalsscope de signalen gecontroleerd van deze twee sensoren, dit beeld is perfect. ook tijdens de storing blijven de signalen tegenover elkaar staan! Op het moment dat het toerental zakt, krijgen de injectoren geen spanning meer en pas bij 3200 tpm. krijgen de injectoren wel spanning.
De retourflow op de verstuivers heb ik gecontroleerd en deze is op alle 4 gelijk. De brandstofdruk zakt niet tydens de storing in is ongeveer 380 bar.
Ik heb de signalen vergleken met een andere (zelfde motor) auto. zelfs de retourflow is ook hetzelfde. Luchtmassameter even omgewisseld, maakt geen verschil. auto heeft geen egr.

nico010

Geplaatst door nico010 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden

heey nico misschien heb je hier iets aan ? http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/75...

exciter ring is starterkrans(?)

groetjes

anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden

post 58 staat het beschreven

nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden

He jordy, k`zat er vanmiddag ook over te brainstormen. Startkrans is wel losgeweest. ga het morgen controleren..
Bedankt voor de info.

nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden

STARTERKRANS bedoel ik.

anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden

ja ik zat een beetje te zoeken op die foutcode en kreeg veel engelse sites. op pagina 5 omschrijft hij hoe het probleem (waarschijnlijk) is ontstaan

nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem opgelost!
Probleem zat in een overgangsweerstand in de stekker op de ecu. Ik had het signaal gecontroleerd op de stekker, maar aan de andere kant van de stekker kwam het signaal anders aan.( ecu zijde)

Nog bedankt voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.