Na de roetmeting kan de motor niet een constant hoog toerental draaien. Bij 4000 tpm. zakt hij terug naar 3200 tpm. en zo gaat dit op en neer.
Met uitlezen kwam de foutcode P 1354 synchronisatie nok.as tov. krukas fout. Met 2 kanaalsscope de signalen gecontroleerd van deze twee sensoren, dit beeld is perfect. ook tijdens de storing blijven de signalen tegenover elkaar staan! Op het moment dat het toerental zakt, krijgen de injectoren geen spanning meer en pas bij 3200 tpm. krijgen de injectoren wel spanning.
De retourflow op de verstuivers heb ik gecontroleerd en deze is op alle 4 gelijk. De brandstofdruk zakt niet tydens de storing in is ongeveer 380 bar.
Ik heb de signalen vergleken met een andere (zelfde motor) auto. zelfs de retourflow is ook hetzelfde. Luchtmassameter even omgewisseld, maakt geen verschil. auto heeft geen egr.
Geplaatst door nico010 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden
heey nico misschien heb je hier iets aan ? http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/75...
exciter ring is starterkrans(?)
groetjes
anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden
post 58 staat het beschreven
nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden
He jordy, k`zat er vanmiddag ook over te brainstormen. Startkrans is wel losgeweest. ga het morgen controleren..
Bedankt voor de info.
nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden
STARTERKRANS bedoel ik.
anoniem18 (0) PRO, 13 jaar geleden
ja ik zat een beetje te zoeken op die foutcode en kreeg veel engelse sites. op pagina 5 omschrijft hij hoe het probleem (waarschijnlijk) is ontstaan
nico010 (0) PRO, 13 jaar geleden
Probleem opgelost!
Probleem zat in een overgangsweerstand in de stekker op de ecu. Ik had het signaal gecontroleerd op de stekker, maar aan de andere kant van de stekker kwam het signaal anders aan.( ecu zijde)
Nog bedankt voor het meedenken!