Mercedes-Benz E-Klasse: Te hoog stationiare en bedrijf toerentaal(boven de 18 graden)

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300/24v/aut/cabrio

Beste lezers,
Mijn w124/300/24v/cabrio/aut heeft n storing, zodra het buiten temperatuur stijgt(boven de 18 graden) draaied het motor met hoog toeren tussen 1100 en 2000 in de D en R stand en nog hoger in de P stand dit maakt het gevaarlijk want de auto rijdt met hoog snelhied voor en achteruit ik moet de rempedaal heel hard en diep ingetrapt houden. ,Soms rijdt de auto rond de 2000rpm zonder gas te geven en dat maakt het moeilijk aan de snelhied van 30km te houden waar het verplicht is. Ik heb mijn stappenmotor schoongemaakt maar heeft geen resultaat geleveerd, heb ook n ander stappenmotor en brandstof relais die prima werkt op n ander w124 geprobeerd maar ook geen resultaat. Ben naar 3 mercedes dealers geweest om de auto te laten uitlezen maar kon men niets vinden omdat er is weinig te lezen bij zo n type.Hun hebben mijn geadviseerd om iemand te vinden wie thuis met de w124 typen is omdat mercedes garages werken tegewoordig meestaal met nieuwere modellen. Dus lezers wat zijn mijn opties, heeft iemand hier mee of weet n garage wie thuis met de w124 typen is laat me A.U.B weten.
Groetjes, cliff.
0487516925
N.B dit gebeurt allen bij warm weer dus boven de 18 graden momenteel loopt de auto prima.

cliff123

Geplaatst door cliff123 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

ik vermoed dat de motor ergens valse lucht trekt. kyk alle slangen e.d even goed na oplekkage.ook onder het spruitstuk goed kyken of er geen vacuumslangen afgeschoten zyn.spuit wat remreiniger op de pakking van jeinlaatspruitstuk.als dat weggezogen word is jeinlaatspruitstuk-pakking kapot

mr-moh (0) PRO, 17 jaar geleden

Check de gaskabel bij het gasstangen-stelsel, deze moet een vrijeslag hebben. Als je het pedaal intrapt voordat de smoorklep opent, bedient de vrijeslag een deceleratie-schakelaar dat de ke-jetronic een signaal geeft om de benzine-toevoer te verminderen,MVG.

cliff123 (0), 17 jaar geleden

Hallo Mart en Mr Moh,
motor trekt geen valse lucht dat weet ik 100% zeker en de gasstangen stelsel is een vrije slag. Nogmaals ik krijg probleem allen als het weer warmer wordt, momenteel heb ik geen problemen dat zou over paar dagen gebeuren i.v.m. warmere temperatuur. Ik heb vorig jaar bij Moh gelezen dat het kon ook aan de overspanningsbeveiliger liggen, waar zit hij en wat aanstuurd de stappenmotor? lijkt mijn dat het probleem ligt voor de stappenmotor. Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes, cliff123

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

je kunt de stappenmotor schoonmaken en dan inspuiten met wd40

Peter8748 (0), 17 jaar geleden

Klinkt inderdaad net als of er een scheurtje in een van de vacuum slangen zit en zo valse lucht krijgt, ikzelf heb ook moeten zoeken waar het zat.
Was maar een heel klein scheurtje.
de motor reageert daar heftig op

mr-moh (0) PRO, 17 jaar geleden

Cliff, je zegt dat hij alleen bij temp boven de 18 graden vreemd loopt, ik zou zeggen laat de inlaatluchttemperatuursensor eens testen, kijken of hij de goeie waarde geeft. Als deze stuk is dan geeft hij vreemde waarden waardoor aan de computerkast met als gevolg dat de motor vreemd gaat lopen. De sensor zit trouwens in de inlaatkanaal van de luchtfilterhuis.MVG.

cliff123 (0), 17 jaar geleden

Hallo mannen van het goede leven,
Bedankt voor jullie reakties. Mart ik heb de stappenmotor al 5 keren toe schoongemaakt met rem cleaner daarna goed gesmeerd met lubrikant van de mercedes werkplaats, maar dat heeft niet geholpen en Peter er zijn absoluut geen sporen van lekkende vacuum slangen, heb ik allemaal gecontroleerd door rem cleaner erop te spoten met draaiende motor maar dat veranderd de toerentaal niet. Moh zit de sensor op de kunstof buis waar de lucht naar binnen wordt gezogen? Ik hoor het wel van jullie nogmaals bedankt.
Groetjes, cliff.

mr-moh (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, die sensor zit in de buis van het luchtfilterhuis. Het is een klein sensortje, er gaan twee ronde stekkers in maar pas op: is een hele duur sensor, is voorzien van een goudlaag, vandaar, kost nieuw €98,-. Maar je moet de jouwe EERST laten testen!MVG.

cliff123 (0), 17 jaar geleden

Hallo Moh,
Heb je het over de zelfde sensor want de kost bij mercedes 10 euros en is veel duurder om te laten testen dus ga ik een nieuwe bestellen.
Groetjes, cliff.

cliff123 (0), 17 jaar geleden

Hallo,
Ik heb de inlaatlucht temperatuur sensor besteld kost 9 euros maar de garage zegt dat het heeft weinig invloed op de toerentaal, op dit moment het toerentaal is nog goed dus kunt de garage niet meten. Hebben ze mijn nogmaals geadviseerd naar een garage waar ze zijn autos bringen met dit soort storingen in duitland te gaan. Waar kan ik alle weerstanden en waarden van alle temperatuur sensoren aanvragen? ik denk dat ik dit niet van de mercedes garage van mekaar krijg. Heeft iemand tips voor me want ik wil het toch eerst zelf opmeten dat zou mijn een hoop geld sparen.
Groetjes, cliff

cliff123 (0), 17 jaar geleden

Hallo allemaal,
Is het veel werk om de injectoren te demonteren en heb ik aparte gereedschaap voor nodig, ik wil trouwens die in de eerste plaats laten ultra sonische reiningen en testen daarna als ze stuk zijn koop ik nieuw injectoren. Heeft iemand tips voor me.
Groetjes, cliff

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.