Mercedes-Benz 300 Oldtimer: te laat schakelen, dus teveel toeren + de auto draait na het af

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300d

hallo

ik heb een 300d automaat uit '78 waarbij ik een beetje last mee heb
probleem 1; de auto maakte veel toeren, de auto schakelt eerst bij de 30 dan bij de 60 en dan bij de 100 je hoort het dan echt goed dat ie gewoon veels te veel toeren maak.
dus waar kan het aan liggen wil weten of het een groot of een kleins probleem is

probleem 2; en bij het uitslaan van het contact draait de auto nog door, soms 5 of 10 sec en dan al en de laatste 3 sec trilt ie uit

hoop dat ik hier de nodige oplossing krijg
en ik kan de kofferbak niet meer open doen, moet ik daarvoor een nieuw slot kopen of kan ik een sleutel krijgen bij de mb dealer

bedankt alvast groeten

rico9764

Geplaatst door rico9764 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300 Oldtimer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Roger10 (0), 16 jaar geleden

Er is zeker een lek in het onderdruksysteem, versnellingsbak werkt hiermee en de remmen+centrale vergrendeling en het stopzetten van de motor.Heel waarshijnlijk is er ergens een slangetje los van het onderdruksysteem in de buurt van de leiding die van de onderdrukpomp naar de remservo loopt succes

spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet het niet zeker meer maar de automaat word volgens mij geschakeld via een stang die gekoppeld is met de automaten bak, als de rubbers zijn versleten verranderd het schakelpatroon de kickdown werkt volgens mij via een schakelaar onder het gaspendaal misschien is die defect dan verlaat de bak ook het schakelprogamma dit zijn simpele dingen om te controleren, als het blijft zou ik eerst even naar een automatenbak specialist langs gaan om diagnose te laten stellen, als de rembanden versleten zijn merkt die het wel.
succes Marcel.

Roger10 (0), 16 jaar geleden

[quote=spanbandje]Ik weet het niet zeker meer maar de automaat word volgens mij geschakeld via een stang die gekoppeld is met de automaten bak, als de rubbers zijn versleten verranderd het schakelpatroon de kickdown werkt volgens mij via een schakelaar onder het gaspendaal misschien is die defect dan verlaat de bak ook het schakelprogamma dit zijn simpele dingen om te controleren, als het blijft zou ik eerst even naar een automatenbak specialist langs gaan om diagnose te laten stellen, als de rembanden versleten zijn merkt die het wel.
succes Marcel.[/quote]
Bij dit type wagen wordt de versnellingsbak aangestuurd door een systeem van onderdruk die word opgebouwd door een enkele onderdrukpomp die dient om deremmen van onderdruk te voorzien alsook he stopzetten van de motor en ook het schakelen van de automaat,deze wagen heeft ook problemen met het uitzetten van de motor zodus!!!! Als je bv een slangetje onder aan de automaat lostrekt dan gaat deze alsnog schakelen maar hij gaat bij elke versnelling tot het maximum toerental draaien alsof je het gaspedaal door de kickdown trapt! ik spreek zeker uit ervaring met dit type auto groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.