ik heb hier een 230 ce type 123 bouwjaar 81,de oliedruk is stationair 0,5 ,tijdens het rijden is hij maximum 1,5 dat is ongeveer een week geleden begonnen,voor de rest is alles normaal,oliepeil is goed,kan iemant mij helpen ? dank bij voorbaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vermoedelijk is de oliedruk te laag.
Cartertje eronderuiten eerst kujken of de zeefmond niet deels verstopt zit. Oliepomp zit met 2of 3 inbusboutjes vast deze is mits niet te beschadigd te repareren en de tandwielen te vlakken enzo. Nieuw = prijzig.
Stationair is een halve bar normaal, op bedrijfstemperatuur dat is, maar bij een klein beetje toerenverhoging moet het wijzertje tegen de 3 aan knallen!!
En dus niet doorrijden met die 1,5 als er al geen motorschade is.
Ik neem aan dat de olie, filter en peil etcetra goed zijn.
Als er in de oliepomp niets te vinden is, zou ik het oliefilterhuis uitelkaar halen.
Succes
Bij de M102 wordt in liefhebberskringen de oliedrukmeter ook wel 'oliefilter vervuilingsindicator' genoemd. Deze motoren zijn heel gevoelig voor een schoon filter. Vervang deze dus eerst maar eens en dan doen wat Plurkje zegt.
hallo mijn probleem is opgelost, ik heb de olie en de oliefilter vervangen en nu is de oliedruk weer 3 bar bij een beetje gasgeven ,het probleem zat dus in de oliefilter,hartelijk dank paul voor je goede raad,en plurkje ook bedankt voor je hulp.
Fijn te horen dat het gelukt is. Zo blijft het dagelijkse verkeer mooi met af en toe een juweeltje van een W123 (in mijn ogen mooiste model MB).
Groeten,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar