Ik heb niet zo zeer een probleem als wel een vraag over de ECU. Welk onderdeel geeft een signaal aan de ECU dat er een verhoogd toerental moet worden gedraaid. Als dat onderdeel defect is blijft het toerental verhoogd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vraag is wel erg algemeen voor een goed antwoord, maar hier zijn een paar mogelijkheden:
a) Koelvloeistof temperatuur. Bij koude motor wordt het stationair toerental verhoogd.
b) Accu voltage (intern in de ecu gemeten). Bij een laag voltage (zwaardere belasting dynamo) wordt het stationair verhoogd.
c) Airco schakelaar. Bij ingeschakelde airco wordt het stationair verhoogd.
Welke mogelijkheden de ecu in jouw auto gebruikt, weet ik niet, maar in ieder geval mogelijkheid a).
En dan kan er nog een defect zijn aan de staionair regeling waardoor het toerental wat hoger is dan normaal.
Dank je voor je antwoord. Het is inderdaad heel algemeen. Mijn auto heeft voor een korte periode na het starten een verhoogd toerental. normaal als de motor koud is. Maar hij heeft ook een verhoogd toerental wanneer ik de motor af zet en na een minuut weer opnieuw start. Daarom wilde ik weten wie of wat bepaald dat er met een verhoogd toerental moet draaien. Ik dacht mogelijk de sensor temp buitenlucht die defect is.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar