Mercedes-Benz E-Klasse: Telefoon heeft opeens geen verbinding (laadt nog wel op)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320 cdi

Command geeft steeds:plaats telefoon.
Het gaat om cradle met draadje.(armsteun)
Wie weet wat er aan de hand is?

Zorana

Geplaatst door Zorana , lid sinds 11 jaar geleden

5 Reacties

JagerAutomotive.nl PRO, 11 jaar geleden

Zijn de contacten wel goed schoon(in de cradle en op je telefoon)?

Zorana, 11 jaar geleden

Hoi,dank je wel voor het antwoord.
Schoonmaken heeft geen oplossing gebracht.
Command blijft om telefoon vragen.
Telefoon werkt wel,echter alleen niet via stuur en command.
Draadbreuk??

JagerAutomotive.nl PRO, 11 jaar geleden

Een probleem in de cradle komt ook nog weleens voor. Misschien toch ff bij de dealer laten uitlezen of een andere cradle proberen?

Zorana, 11 jaar geleden

Hoi Jarno,
Aan de cradle zit een kronkeldraad,deze gaat neem ik aan naar het command systeem.
Is deze makkelijk door te meten of moet ik dan veel slopen cg verwijderen?
Kan je dat zelf?(ben handig en heb alle gereedschappen)ben alleen een beetje huiverig om vanaf armsteun naar voren alles weg te halen(zit nu zo mooi inelkaar)

2e vraag:parkeersensoren hebben in het begin ook gewerkt,echter nu niet meer.
Contact aan zie voor en achter de bekende gele en rode ledjes oplichten maar daarna enkel de 4 rode.
Begreep van verhalen op het forum dat het kentekerhouderplaat(maar dan branden ze allemaal als ik het goed begrijp) kan wezen of 1 sensor stuk.
Zijn deze door te meten met multimeter?

3e vraag(haha)achterruitenwissersproeier geeft geen vloeistof(combi),hoor motor wel en wist ook.
Op achteruit doorgeprikt maar helpt niet.
En nu?

JagerAutomotive.nl PRO, 11 jaar geleden

1.
De kronkeldraad loopt niet naar het comand, maar de telefoonregeleenheid. Deze kabel is wel door te meten, maar ik weet zo uit mn hoofd niet waar deze regeleenheid zit bij een W211. Ik zal wel ff kijken als ik vanmiddag op mn werk ben.

2.
Dat de ledjes rood worden geeft aan dat er een storing is. Deze sensoren zijn niet door te meten. Je kan er alleen achter komen door het systeem uit te lezen.

3.
Zit er wel genoeg vloeistof in? Ik weet zo niet of jouw combi ook een reservoir achterin heeft? Als er genoeg inzit, dan kan je proberen door bij de wisserarm het slangetje los te halen en dan de sproeierpomp aansturen. Als er dan wel vloeistof uit komt, zit de sproeierkop dicht en als er niets uitkomt zit je probleem nog ervoor.l

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.