Mercedes-Benz E-Klasse: E220 Coupe Inhouden/Afslaan bij 'half' warme motor.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: M111 2.2 110kw

Goede avond,

Het volgende probleem doet zich momenteel voor bij mijn E220 coupe uit 1994:


Bij een koude start:

Direct aanslaan, +- 20 sec onregelmatig lopen, daarna geen problemen.
Kan vervolgens de gehele dag rijden zonder ook maar een hapering.

Maar:

Zet ik de auto voor een half uurtje stil, dan slaat hij bij het starten wel direct aan.
Loopt daarna een 15 seconde perfect, om vervolgens stationair te gaan staan 'dansen' tussen de 500 - 1000 toeren.
Ofwel bij het inschakelen van de D of R van de automaat valt hij stil omdat hij deze 'dip' niet te boven komt.
Ik moet dus gas geven, om hem vervolgens met 1000-1200 toeren in de D of R te zetten, wat in mijn ogen niet
bevordelijk is voor de gehele aandrijving van de auto . Als ik vervolgens ga rijden dan stottert/houdt de auto in, en slaat vaak af bij het
afremmen bij bochten/stoplichten. Zogauw hij weer op bedrijfstemperatuur is verdwijnen bovengenoemde problemen weer als
sneeuw voor de zon.

Moet wel zeggen als de auto langere tijd stationair draait dan willen deze problemen ook nog weleens de kop op steken.


Nu ben ik zelf op internet al enige mogelijke oorzaken tegen gekomen:

-Stappenmotor reinigen (al weet ik niet of mijn motor (m111) die nog wel heeft)
-Overspanningsrelais
-Brandstofrelais
-Luchtmassa meter (al hoop ik dat niet, is een duur grapje ben ik achter gekomen)
-???

Nu hoop ik eigenlijk dat iemand mij kan zeggen: dat ligt daar of daar aan. Of weet iemand misschien welke volgorde
ik het beste aan kan houden voor het vervangen van bovenstaande onderdelen?

Alvast bedankt voor de reacties!



Met vriendelijke groeten, Tom

Hobbybob

Geplaatst door Hobbybob (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

1963 a (0), 14 jaar geleden

ik zou beginnen met het brandstof gedeelte na te kijken of er nergens toch een beetje lucht meekomt als de lijdigen hard worden kan er lucht langs de lijding glippen als hij warm is dan zijn de lijdingen soepeler en dichten beter af maar zekker geen lucht massa meter sucses

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.