Mercedes-Benz A-Klasse 2004: Terminal 87/2 voltage to low : wagen stottert

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M266.920, Motorinhoud (cc): 1498, Vermogen (kw): 70

Goedendag collega's!

iemand dit toevallig al gehad?
Klant heeft een mercedes W169 A150. De wagen heeft de neiging om vooral bij lage toeren te stotteren... eigenlijk meer dat ff een aantal keren een fractie van een seconde het vermogen wegvalt,. Soms maar 1 keer. Ok.. uitgelezen en div meldingen. oa meldingen die duiden op injectoren en lambdasondes.. en ook P0104 voltage to low terminal 87/2. Met de fantastische benzine van hedendage ging ik er vanuit dat de injectoren dan goed het probleem konden zijn. Deze vervangen... nou de meldingen hierop zijn weg en ook op lambdasonde ed.. Dus er is zeker een verbetering. Echter DE klacht is er nog steeds.

De melding die telkens terug komt is P0104 87/2 Terminal voltage to low.

Heb de relais op circuit 87 in zekeringkast bij accu al gewisseld in de hoop dat dit het kon zijn. (de zwarte gewisseld met die van de claxon...en de blauwe vervangen door een nwe) . Helaas geen verbetering. En volgens klant wordt het erger.

Helaas heb ik geen schema's om te zien hoe circuit 87 loopt en waar het probleem dus kan zitten,

Heeft iemand dit eerder al meegemaakt en iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Een mooie voor de vroege maandag ochtend ;)
Bij voorbaat dank alvast!

Mvg, Hans

fury373

Geplaatst door fury373 (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

87 is het nummer voor de uitgang van een relais.
Mercedes gebruikt die term om aan te geven dat een voedingsspanning te laag is.
P0104 geeft aan dat het om de luchtmassameter gaat. 87/2 is dan de 2e voedingsspanning.
Ik denk dat deze luchtmassameter zowel een 12V als een 5V voeding krijgt.
Ik zou die maar eens gaan meten.

fury373 (0) PRO, 2 jaar geleden

Ff kijken of ik een schema kan vinden. Dan weet ik iig precies wat ik moet meten en waar/welk pootje wat. Of heeft iemand toevallig een schema voor handen van LMM naar ECU en voedings circuit? Kan ik er binnenkort weer eens induiken. De klant rijdt ermee.. maar ergert zich enorm eraan. Logisch ook.
Fijn weekend!

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Of even zoeken met Google naar het nummer van de LMM. Vaak vindt je dan ook de aansluitingen.

fury373 (0) PRO, 2 jaar geleden

Eerst in parts360 gekeken voor LMM, kon hem niet vinden.. dan maar in parstlink in de originele tekeningen.. ook geen LMM.. dan maar googlen.. blijkbaar heeft de A150 geen LMM. enkel een luchttemperatuur sensor in het inlaatspruitstuk. Nu wordt het nog meer de vraag hoe of wat. Wel al wat schema's gevonden van motormanagement enzo... maar idd.. enkel een lucht temp sensor en geen LMM erin. Iemand nu nog een idee? Ga iig eens door de schema's puzzelen maar alvast. Greetz!

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

P0104 kan op een LMM of Luchthoeveelheids sensor slaan en op een map-sensor. zoals in dit geval.
Met 87/2 zal dan wel de 5 volt voeding bedoeld worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.