Mijn CDI komt niet helemaal meer op temperatuur.
Nu wordt overal (met de zoekfunctie) vermeld om bij dit euvel de thermostaat te vervangen, dit is uiteraard ook mijn optie.
Maar...., nu kan ik of een compleet thermostaathuis kopen (met flensaansluiting) of een losse thermostaat (compleet met pakking).
Zit nogal wel een financieel aanschafverschil in (ca. 70 tegenover ca. 11).
Is de thermostaat uit dit (complete) huis te verwisselen??, of is een complete unit de beste optie??
(over het verwisselen van alleen een losse thermostaat kom ik nergens iets tegen)
Wie heeft hiermee ervaring, alle relevante input is welkom.
En wat kom je tegen bij het vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de benzine modellen is de thermostaat en de behuizing 1 unit.
Bij de diesel modellen niet, dus kan je gewoon alleen de thermostaat vervangen. (let op de positie van de thermostaat in het huis.)
mvg,
Hans
bij cdi complete unit vervangen .
hans, u hebt de 601 tot 603 motoren voor waar die omgeving alternator zitten
Duidelijk, ik zal een complete unit bestellen en deze verwisselen met de oude.
Dank voor de info.
Pieter
13 jaar
Kleine update.
Thermostaat vervangen door hele unit.
Een los exemplaar was ook geen optie, de thermostaat zelf zit met een soort van banjonet aansluiting in het huis zelf.
Mocht je er een los exemplaar in monteren, dan dicht deze niet af bij de ingang van het huis en heb je een natuurlijke bypass.
(wat de eigenlijke werking niet ten goede komt)
Montage zelf een fluitje van een cent, en in het vervolg een warme auto.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar