auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: trekkracht verloren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

nadat ik een verstuiver had laten vervangen omdat deze nogal blaasde. kreeg ik mijn wagen terug en voelde gelijk dat er behoorlijk wat trekkracht verloren is gegaan. van af 2500 toeren wordt het wel wat beter. verder zijn er geen problemen. motor happert niet ofzo. heeft iemand een idee?????

alvast bedank voor jullie reacties!!!!!!!!

Geplaatst door

DurkDijkstra (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ergens eens darm vergeten terug te zetten, kan een klein vacuumdarm zijn aan de inlaatcollector

karaoglan 0

18 jaar

hallo,
ben net bij de dealer geweest en we hebben een andere verstuiver gemonteerd maar dat was niet de oplossing . het was ook geen vacuum probleem common rail druk was ook oke, en ook de turbo druk was zoals het moest zijn.

maandag gaat de monteur de druk meten in het uitlaat om te kijken of de voorste kat verstopt is.

ik ben benieuwd.

kan deze meting de oplosing geven??????

Laatst bewerkt door DurkDijkstra (Vandaag 16:46:24)

DurkDijkstra 0

18 jaar

ik, denk niet dat het daaraan gaat liggen tis meestal iets wat ze vergeten zijn te monteren of verkeerd gedaan hebben, heb zelf al veel ervaring mee
succes

karaoglan 0

18 jaar

kunnen het ook potjes zijn dit hier en daar tussen de vacuum slangetjes zitten?

DurkDijkstra 0

18 jaar

Als je auto in noodloop gaat (toerentaal kan niet boven 3000 uit komen, je kunt gas geven maar auto trekt absoluut niet) dan is de kat verstopt. Als dat de diagnose is. Haal hem gewoon leeg (Nieuwe inzetten is erg duur.)

succes
Tunahan

Tunahan 0

18 jaar

vandaaag is de wagen bij wensink geweest en ze hebben een nippel op de voorste kat gezet. die gelijk achter de turbo zit zeg maar. daar hebben ze een meeting op gedaan en 400 mili nog wat gemeten en daar zou geen druk mogen zijn. volgens de monteur zou de voorste kat verstopt zijn geraakt.

DurkDijkstra 0

18 jaar

Afhalen en leegboren / leegkloppen:

Stap1: hal de klem tussen de cat1 en cat2 los
Stap2: Draai de uitlaat klem en de bevestigingplaat die de cat1 aan de chassis verbind los
Stap3: Maak de klem tussen de turbo en cat1 los
Stap4: haal de cat van de bovenkant er uit (hierbij moet je waarschijnlijk motor beetje naar links forceren om de weg vrij te maken.
Stap 5: Cat leegboren / leegkloppen.
Stap4 t/m 1 teruglopen en cat inzetten.
Hij zal weer helemaal de oude zijn.

Succes
Tunahan.

Tunahan 0

18 jaar

dank je wel Tunahan voor je aanwijzingen. zal binnenkort de kat es "schoon" maken. laat nog wel ff horen hoe het is afgelopen. alvast bedankt.

durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

Je zult waarschijnlijk geen lange boor hebben om de binnenste van de cat door te boren.
Hier een beschrijving hoe je de boor actie aan kunt pakken:
Koop een koperen pijp met een diameter van 12 mm, (ongeveer een meter lang), dat past mooi in de boormachine. Zaag aan de ene kant een kruis en buig het een beetje uit (Nu heb je een propeller vormig "boor" gemaakt).
Boor nu met deze zelfgemaakte lange "boor", door de keramische binnenkant van de katalysator (materiaal is niet hard maar bros, het valt gewoon uit elkaar). Boor hem helemaal kapot. Dat kun je doen door verschillende gaten te boren. Daarna klop hem gewoon leeg.
p.s. met keuring merk je er niets van

Tunahan 0

18 jaar

hallo,

vandaag de voorste cat leeg gemaakt. was idd niet een grote klus. alleen jammer dat het niet het gewenste resultaat heeft. de turbo hoor je nu we meer fluiten. wat kan ik er verder nog aan doen????
moet ik ook de cat midden onder de auto leeg maken? ben benieuwd wat de oplossing is zolangzamerhand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

In mijn C220 CDI heb ik inderdaad ook de middelste katalysator leeggehaald.
Nu moet je achterste demper afhalen en de katalysator van de achterkant leegboren.
Dit is tamelijk simpeler dan de eerste.
Boor het binnenste met hetzelfde truc van de "buis boor" helemaal kapot.
Zuig het zoveel mogelijk leeg.
Voordat je de achter demper monteert, start ze motor en geef flink gas.
Zo wordt alle troep er uit geblazen.
Monteer dan pas achter demper.
Succes en laat ven horen of het mankement nu voorbij is.

groeten
Tunahan

Tunahan 0

18 jaar

Heb net de uitlaat achter de voorste cat afgekoppelt zodat de uitlaat gassen daar ook weg konden komen, er ff mee gereden, maar ik kon niet zeggen dat dat verbetering gaf. Met dat in gedachten lijkt het mij ook niet direcht zinvol om de volgende cat te "slopen". Denk dak toch nog maar weer ff langs Wensink( dealer Drachten ) moet. Ben benieuwd om dat de conclusie die er daar getrokken geen verbetering geeft. (wel rekeningen snik)

groeten durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

luchtmassameter in orde ? deze raken nogal eens vervuild bij b.v. terugslag van roetdeeltjes door slechte ontbranding.

ben de afgelopen maand zeker drie keer bij de dealer geweest, die als eerste telkens de pc aankoppelt en gaat kijken of er ook storingen zijn. telkens is er geen storing. LMM zou volgens hen moeten worden aan gewezen als defect als deze ook daad werkelijk kapot is door pc. Maar kan ik dat zelf gaan bekijken of proberen schoon te maken? is daar een methode voor?

alvast bedankt

durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

je kan hem proberen schoon te maken met remmenreiniger, wil af en toe wel eens helpen.

Vandaag zijn er drie nieuwe verstuivers op gezet( nadat er een week of 3 de eerste al was vervangen. het motor management zou reageren op de zwakste verstuiver(verstuiver drift), waardoor er kracht verloren ging. Daarna trok de wagen al wel stukken beter overgens. wel werd er nog steeds een behoorlijk hoge druk in het uit laat gemeten( tot wel 900 milibar). denk dak toch de 2e cat ook maar ff leeg ga halen.

nog iemand een reactie op dit vreemde verhaal?

groet durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

Denk je dat je nog door de APK komt , met 2 lege catalisatoren?

Hans4040 1430
badge vip badge

18 jaar

Nadat ook de 2e cat "schoon"(helemaal leeg dus) gemaakt was rijd de wagen weer als van ouds. volgens sommigen zal het bij een roetmeting geen invloed hebben. Anders kunnen er tezijner tijd nog nieuwe onder gezet worden, met deze defecte catalisatoren was het geen rijden meer.

bedankt voor jullie hulp, durk

DurkDijkstra 0

18 jaar

Beste Durk,
Verhaal van de tweede cat heb ik je in 6 oktober al verteld, had maar naar mij geluisterd :-)
Mijn auto is trouwens wel goed gekeurd met twee lege katalysatoren.

groeten
Tunahan

Tunahan 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.