close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vario: Trekt schokkend op

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: om904la, Motorinhoud (cc): 4300, Vermogen (kw): 140

Hallo,

Ik heb een probleem met een Mercedes Vario.
Het motortype is: OM 904 LA

Het volgende doet zich voor.
Op het moment dat je optrekt ( vol gas geeft ) trekt hij schokkend op. Als af hij te weinig brandstof krijgt.
Je ziet ook totaal geen rook uit de uitlaat komen.

Er is al veel aan de motor vervangen waaronder:

FMR of FR module ivm waterschade aan de printplaat.
PLD of MR module ivm het niet kunnen uitlezen en/of programmeren.( Verstuivers zijn opnieuw ingeleerd. )
Turbo ivm het aanlopen in het huis ( speling op het asje ).
Inlaat druk sensor.
Alle filters en olie.
De- en montage dieseltank en deze gereinigd en alle leidingen door geblazen.
De ventielen in de brandstofleidingen bij het brandstoffilter gecontroleerd en gereinigd.

Nou las ik hier op de site iets over een kogel onderin het brandstoffilterhuis of wordt hier dat ventiel mee bedoeld?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen.
M.v.g

Geplaatst door

AFK (0)
badge

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iemand die mij meer kan vertellen?

AFK 0
badge

6 jaar

Ik denk niet dat hier heel veel vrachtwagenmonteurs actief zijn, want de OM904 PLD is motor uit de vrachtwagens.

hallo

onder in het branstoffilterhuis zit idd een kogel dit is een soort van terugslagklep.
wat ik zelf al eens heb mee gemaakt was dat de branstofleiding verstopt zat bij de aansluiting op het filterhuis.
in deze wartel zit een bruggetje waar rommel achter was blijven zitten.

joma124 0
badge

6 jaar

Het is inmiddels opgelost.
De verstuivers zijn gereviseerd.
Ze begonnen met inspuiten bij 210 bar en dit moet +/- 260 bar zijn.

AFK 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vario of stel zelf een nieuwe vraag.