Mercedes-Benz C-Klasse: trillen 100 to 130 km/pu

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Goedendag

Het volgende euvel:


De auto trilt bij een snelheid van 110 tot 130 km/pu
auto is naar eerst naar een bandenzaak geweest en daar zijn all 4 de wielen gebalanceerd ,echter de trilling was nog steeds aanwezig,daarna bij hetzelfde bedrijf weer na gebalanceerd op een wiel moest 15 gram lood bij op. trilling was ondanks dat nog steeds aanwezig.

De auto is daarna naar de dealer geweest en daar hebben ze hem met een scooter (statisch)? uitgebalanceerd.

Op zich is de trilling wel minder geworden maar bij plm 120/130 km/pu is er nog een trilling in de stoel merkbaar niet heel erg maar wel voelbaar.
en als ik 50 rijd voel ik in het stuur een snelle trilling alsof de weg bobbelig is,ook deze trilling is niet heel heftig maar wel aanwezig

er zitten lichtmetalen originele mercedes wielen onder

nu zit ik te denken of er mischien iemand hier is die 2 of evt 4 velgen met banden heeft liggen die ik even kan lenen om uit te sluiten of het al dan niet aan de wielen ligt of dat er iets met bijv het stuurhuis is ,ik wil daar uiterraad wel voor betalen .

op zich lijkt het mij niet nodig om de banden aan de auto te balanceren maar gewoon met een balanceermachine, of denk ik nu hellemaal verkeerd?

Hartelijk bedankt alvast.

peter.

petb

Geplaatst door petb (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

vervang je stuurdemper eens

petb (0), 16 jaar geleden

Beste Mart

Dank je voor de opmerking

dat kan ik wel eens proberen wie weet
is op zich eenvoudig zelf te vervangen als ik me niet vergis?
op zich vind ik hem persoonlijk wel wat zwaar sturen vooral met inparkeren.

peter.

petb (0), 16 jaar geleden

ik heb een nieuwe stuurdemper opgehaald maar bij inspectie was deze al zo te zien recent al vervangen
Voor alle zekerheid die nieuwe er op gezet omdat ik deze toch al had gehaald.
en het bracht geen verandering.


ik begin nu wel een beetje te denken aan richting het stuurhuis ,de stuurstang was ook al vervangen omdat daar wat speling opzat en de auto op hobbelig wegdek nogal klapperde in het voorterrein ,dat klapperen is sinds vervanging van de stuurstang weg
en daar is het trillen voor in de plaats gekomen,lijkt wel of doordat nu die speling uit die stuurstang is de trilling niet meer daarop kan geleiden en deze nu in het stuur en de stoel te voelen is?....


zal hem eens even goed na laten kijken met name de stuurinrichting door de anwb d.m.v een aankoopkeuring kan geen kwaad lijkt mij.


peter.

petb (0), 16 jaar geleden

vandaag 2 voorbanden vernieuwd en uiterraad gebalanceerd maar de trilling is er nog wel ,alhoewel ietsjes minder, maar het is er nog

nu blijkt dat tijdens het monteren van de nieuwe banden 1 velg ietsjes krom is ,begin sterk te vermoeden dat dat de oorzaak is van het trillen
ik ga van de week even een andere velg proberen kijken wat het doet...

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

Als de auto zwaar stuurt adviseer ik je om onmiddelijk de fuseekogels te kontroleren, in dit geval niet op speling maar op
soepele werking. Ook de rubber hoesjes van de kogels even los maken om te kijken of er geen roest in de kogels zit.
Mijn zoon heeft een 190 gehad die ook een beetje zwaar stuurde en dat resulteerde in een afgebroken fusekogel.
Gelukkig gebeurde dat thuis voor de de deur maar je moet er niet aan denken dat zoiets bij 120 km per uur gebeurt.
mvg. Arie

petb (0), 16 jaar geleden

voor wat betreft het sturen dat blijkt niet echt zwaar te zijn
blijkbaar moest ik even wennen aan deze auto ,mijn vorige auto stuurde namelijk superlicht.

en de kogels en dergelijke zijn allemaal in goede staat en spelingvrij.

alsnog bedankt vast voor de info.

petb (0), 16 jaar geleden

ondertussen een en ander geprobeerd

andere velgen en banden gaven geen oplossing.

Bij nadere inspectie bleek dat er op 1 van de buitenste stabilliasator rubber wat speling in zat(kon je horen en voelen) en deze buitenste rubber en ook die aan de andere zijde zijn ook gelijk vervangen,nu komt het vreemde de eerste 2 dagen was de auto trillingvrij totdat plotseling de trilling weer aanwezig is bij 50/60 km/pu en bij 110/120 km/pu de ene keer trilt het wat meer als de ander keer en bij 50 km/pu voel ik het vooral in de stoel ,het is alsof het dan licht stuitert/hobbelt.

de auto is op de brug geweest en daarop aan de voorzijde opgekrikt.

op het moment van trilling de koppeling intrappen helpt niet het blijft aanwezig.
ook is er geen verschil als er meer of minder passagiers aanwezig zijn.

Ben nu toch wel erg benieuwd waar dit vandaan kan komen,temeer omdat het na vervanging van de stabilisator rubbers een paar dagen
weg is gebleven ....

zit al te denken om de tussenlager van de cardan aandrijfas te vervangen.


prettige kerst allemaal.

M.v.gr
peter.

petb (0), 13 jaar geleden

Heb inmiddels de auto verkocht
En trillen was wel minder geworden maar nooit hellemaal verdwenen.

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

Oke, toch bedankt voor de feedback (na bijna 3 jaar)

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.