Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar het trillen van de carrosserie bij iets steviger remmen vandaan komt?
Als ik rem komt de trilling hoofdzakelijk van de achterzijde dus remmen achter verdacht. Die heb ik dus inmiddels al vervangen maar geen resultaat (naaf uiteraard opgeschoond).
Rubbers van onderstel zien er goed uit en zijn niet ingescheurd. Ik heb gemerkt dat het trillen het hevigst is bij plotseling remmen en dat wanneer ik langzaam harder ga remmen het iets minder hevig is.
Las op dit forum ergens dat remvloeistof verversen oplossing kan bieden maar dat is 3 maanden geleden al gebeurd.
Een garagist dacht aan speling op de pennen van de remklauwen achter of een verkeerd om gemonteerde hardi-schijf?
Auto heeft 152.000 km gelopen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schyven krom?
Die zijn uiteraard met de blokken mee vervangen.
18 jaar
hebben je aandryfassen geen overmatige speling/ophanglagering v/d aandryfas
Nee, dat is ook niet geval, heb er vorige week zelf load adjusters onder gezet en toen alles gecontroleerd maar geen gekke dingen tegengekomen. Hij trilde trouwens ook al voordat ik deze eronder gezet heb. Maar zou het kunnen dat er nog wat lucht in de remleidingen zit die bij remmen samengeperst wordt en daardoor die trilling veroorzaakt?
18 jaar
je zuo het kunnen proberen. trilt ie alleen maar als je remt?automaat of schakelbak?
nee het is echt bij remmen vanaf 40 km/h. Achterzijde carrosserie begint gewoon hevig te trillen. En ook voelbaar in pedaal. Daarom dacht ik in eerste instantie ook aan schijven krom.
Het is een automaat.
18 jaar
ik vermoed dat het dan in je cardan zit het zgn pignonlager.als daar axiale speling op zitgaat hy als je afremt als het ware klapperen omdat het lager kapot of speling heeft. verder kan ik zo niets bedenken of een kromme aandryfas. is moeilyk omzo vanachter de comp een conclusie te trekken.maak by het carda n de aandryfas los die van je bak afkomt en voel dan of de pignonas vry draait en geen speling heeft bv. met een bandyzer. zyn maar vier schroeven
Ga morgen de boel loshalen maar heb gister eens aan de wielen getrokken gewoon op straat en voel toch al wel een overmatige speling. Wellicht toch wiellagers dan?
18 jaar
alles effe goed nakyken.achterwiellagers kan ook nog succes martin
Na enkele proefritten heb ik het vermoeden dat de trilling vanuit het midden van de auto komt, dus lijkt toch op aandrijflijn.
Heb gister de auto op bokken gezet en met de rem ingetrapt de aandrijving tussen "d" en "r" geschakeld om zo te kunnen waarnemen waar er evt. speling zit. Maar helaas, alles ziet er goed uit. Wiellagers geen speling. Allereerst dacht ik aan het tussenlager(rubber) maar dat geeft geen krimp. Ook de hardischijf is nieuw en diff.rubber is ook nieuw. Draagarmrubbers zijn goed. En achterbrugrubbers zijn ook goed en niet "uitgezakt". Volgens een kennis die een automaatrevisiebedrijf heeft zouden er meerdere rubbers aan de achterbrug moeten zitten maar ik zie alleen de twee voorste thv de achterportieren?
Er zit geen overmatige speling op diff. en ik kan nergens axiale speling op de assen voelen.
Ik kan zo niks meer bedenken, enig idee?
18 jaar
Hallo Dennis
Ik lees nu pas je bericht want ben net terug van vakantie als je probleem niet is opgelost dan moet je naar je stuurschokbreker kijken die zal wel stuk zijn .
Gr. Huub
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar