Mercedes-Benz 250: trillen in de aandrijving w124 250D

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 250D

Sinds een aantal maanden heb ik een W124 type, 250D (geschakelde vers.bak)
Perfecte auto maar sinds kort heb ik trillingen in de aandrijfas.
De hardyschijven zijn perfect zonder scheurtjes, het tussen rubber (in het midden van de aandrijfas, dus tussen de hardyschijven) heb ik onlangs vervangen.

Echter dacht ik dit rubber perfect (recht) gemonteerd te hebben op een nieuw kogellager.
Nu 2 weken later is dit rubber helemaal aan gort, en dus kan ik weer een nieuwe bestellen.

Zou het aan mijn monteer kunsten hebben kunnen liggen, dat deze weer stuk ging? Of zou het kunnen dat de as krom is oid.
Ook heb ik het een en ander gelezen over:
de homokineten en de geleidebussen van de aandrijfas

Wat is het meest voorkomende probleem bij de W124 250D in dit geval?
Heeft iemand hier nog andere ideen over voordat ik aan de slag ga en spullen ga bestellen?

Bvd

chevyvan475

Geplaatst door chevyvan475 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

cutedaddy (0), 12 jaar geleden

Net heb ik een 250D uit '86 (natuurlijk) gekocht met vergelijkbare probleem. Op de brug viel mij in elk geval op dat het deifferentieelhuis met de hand makkelijk op en neer te duwen was. Daar zitten twee rubbers (vanaf achter naar voren ziende), waarmee het differentieel in het subframe hangt. Die hebben dus veel ruimte. Kost weinig en is fijn om te vervangen. Vanaf daar naar voren kom je nog wat ophangingen en flexibele verbindingen tegen (o.a. de rubbers die je hebt vervangen). Mijn ervaring leert dat ze alleaal invloed op elkaar hebben. Is er één niet goed, dan kan je het beste die hele aandrijflijn controleren en alles wat makkelijk bereikbaar is gewoon vervangen, die onderdelen kosten niet zo veel. De assen zelf zijn eigenlijk geen slijtagedeel, dus zolang die geen klap krijgen of ergens tegen aanlopen heb je geen reden die te verdenken. Maar als je ze los hebt wegens kruiskoppelingen en/of rubbers etc. reviseren, natuurlijk wel altijd even op onbalans of excentrische beweging controleren. Als je iemand met een draaibank kent.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.