close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito: trillend/bonkende/hobbelende vito 110 2.3 td

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2300 td

goedenavond,

ik heb een klein probleem,
als ik op de snelweg rijdt en er komt net even meer of minder kracht op mijn voorwielen of ik laat het gas helemaal los gaat de auto soms helemaal stuiteren.
dit is direct na het uitbalanceren van mijn 2 voorwielen gekomen.
nu heb ik mijn wielen verwisseld met de achtersten maar het blijft.
ik heb verder geen tijd gehad maar heb nog wel even snel gekeken of ik speling op mijn fusee had dit was naar mijn mening niet het geval.
maar goed het was donker.en ik kon als je uitgaat van remschijf en naaf het spul niet heen en weer bewegen met een gevoel van goh daar zit speling.
alleen nu lees ik dat een fusee vrij snel kan breken is dit zo of?want ik moet over 2 week weer 200 km naar huis rijden en heb geen zin om in 1 keer naar rechts de vangrail in of erger.
soms doet ie het ook als je rustig rijdt bijv 20 kmh dan is het net of je een slag in je wiel hebt.
ik hoor het graag van jullie mischien een veelvoorkomend euvel.

Geplaatst door

offshoretiger (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Veel voorkomende euvels zijn de homokineten van de aandrijfassen en de stabilisatorstangetjes.

Mausx 0

14 jaar

ok dat is dus ook het enigste waar ik speling op kon vinden.
is het niet zo als die zo begint te hobbelen ik de kans heb dat de bak kapot slaat.
en die speling is dat normaal het was,ik schat zo ongeveer een halfe cm.
en wat is nu de kortse klap aandrijf as eruit en nieuwe erin(goede 2e hands mischien heeft iemand er 1 hier.)
of de homokineten zelf vervangen.
en stabilisator stangetjes denk ik haast niet had er immers geen speling in en rubbers waren vrij netjes.

offshoretiger 0

14 jaar

de homokineten kun je los vervangen en aangezien het een kwaal is zou ik voor nieuwe kiezen. als de as er onder vandaan is dan kun je zo de askop er af tikken.

als je het wiel uitstuurt en ronddraait kun je eventueel de homokineet controleren. als ie echt slecht is gaat ie haken en zie je m bewegen.

de stabilisatorstangetjes geven meestal ook alleen een rammelend geluid. irritant maar niet direct schadelijk.

Mausx 0

14 jaar

wat kosten die homokineten en weet iemand evt een goedkoop adres.

en wie zegt dat het probleem dan opgelost is,meestal klopt een homokineet toch enorm in plaats van echt duidelijk de auto op en neer te hobbelen......ik ben geen leek maar heb dit nooit eerder gezien.

en als de homokineet het is lijkt het mij dat het die aan de wielzijde is maar als het rubber nog heel is en er genoeg vet op de kogels zit kan dat het toch niet zijn,in dat geval moet het toch echt droog zijn en een gescheurd rubber waardoor er zand e.d tussen komt.
wat mij wel opgevallen is dat als ik mijn auto stationair heb dat de wielen wat schokkend bewegen.....

maar jullie moeten je echt voorstellen dat je op ovalen wielen rijdt dus omhoog en na beneden echt heel apart.

ik hoor het graag van jullie!!!

tot nu toe bedankt

offshoretiger 0

14 jaar

het kan inderdaad ook iets anders zijn, versnellingsbak bijvoorbeeld.

Daarom moet je de as ook controleren. desnoods gedemonteerd. zelfs met hoes en vet kunnen ze stuk gaan. of de binnenzijde, gaat ook nog wel eens stuk.

Mausx 0

14 jaar

nou ik hoop eigenlijk niet dat het de bak is.
ik kan eigenlijk ook nergens uit afleiden dat dat het zou moeten zijn,ik bedoel alles gaat verder normaal hij gaat wel iets stroef maar dat doet die al zolang ik hem heb en heb er al dikke 40000 weer meegereden.
met binnenzijde bedoel je neem ik aan de homokineet aan de bak kant....?
ik zit me helemaal op te vreten wil zo graag weten wat het is dan kan ik er wat aan doen.
en oja als toevoeging nog even op het onderwerp het kan soms ook maar zo weer een tijdje goed gaan.........zo apart!!

offshoretiger 0

14 jaar

[quote=offshoretiger]goedenavond,

ik heb een klein probleem,
als ik op de snelweg rijdt en er komt net even meer of minder kracht op mijn voorwielen of ik laat het gas helemaal los gaat de auto soms helemaal stuiteren.
dit is direct na het uitbalanceren van mijn 2 voorwielen gekomen.
nu heb ik mijn wielen verwisseld met de achtersten maar het blijft.
ik heb verder geen tijd gehad maar heb nog wel even snel gekeken of ik speling op mijn fusee had dit was naar mijn mening niet het geval.
maar goed het was donker.en ik kon als je uitgaat van remschijf en naaf het spul niet heen en weer bewegen met een gevoel van goh daar zit speling.
alleen nu lees ik dat een fusee vrij snel kan breken is dit zo of?want ik moet over 2 week weer 200 km naar huis rijden en heb geen zin om in 1 keer naar rechts de vangrail in of erger.
soms doet ie het ook als je rustig rijdt bijv 20 kmh dan is het net of je een slag in je wiel hebt.
ik hoor het graag van jullie mischien een veelvoorkomend euvel.[/quote]
Wat was de reden dat de voorwielen moesten uitgebalanceerd worden,misschien moeten ze wel alle vier gebalanceerd worden,zijn er geen velgen krom?

Roger10 0

14 jaar

er was eigenlijk niet echt een reden alleen wat lichte trilling in het stuur en bij remmen hevig maar dit komt door kromme schijven en of blokken.
verder was er geen reden heb het puur gedaan om het trillen evt te kunnen verminderen.
wat zal er gebeuren als ik de loodjes eraf haal en dan weer ga rijden zou er in theorie niet beter van moeten worden.

offshoretiger 0

14 jaar

ik wil er overigens ook nog bij vermelden dat als je gewoon snelweg rijdt je haast geen last heb enkel met gas los af en toe en onder het rijden hakt die soms naar recht duidelijk te voelen in het stuur.
het is moeilijk te beschrijven..

offshoretiger 0

14 jaar

Kan de stabilisatorstang bij de veerpoot zijn . kan los zitten of rubber kapot.
zit op veerpoot en stabiliseerd de schokbreker

marc jonker 0

14 jaar

die had ik nog bekeken voor ik wegging en die is goed,
maar het punt is nu juist dat het volgens mij geen permanent probleem is want,

als ik rijdt dat schokt die soms wat in het stuur naar recht,laat ik in dat geval het gas los is het mis.
soms heb ik er tijden geen last van(bijv 200 km)en dan is het er weer.
kan het niet te maken met olie in de schokbreker die te koud is met dit weer?
ik ben nog steeds radeloos en zou het nog steeds niet weten.
mischien is dit een tip,ik rijdt al zo'n 3 maand met kromme schijven dit kan hier niks mee te maken hebben lijkt mij.

offshoretiger 0

14 jaar

het is wel vreemd dat dit gekomen is na balanceren, je zou haast zeggen dat ze de centrale plastic centreerring ring die om je naaf zit zijn vergeten,maar als dit duidelijk is met gas geven dus krachten op je homokineten komen gooi ik het op je homokineten,je zou er eentje kunnen vervangen (is niet veel werk bij vito)en doet ie het dan nog zou je de homokineet om kunnen zetten naar de andere kant dit zijn dezelfde,is wat meer werk maar bespaar je toch wat geld,je moet wel zorgen dat je de homokineet er recht afpakt als je hem namenlijk kantelt rollen je knikkers eruit en als je dit nog nooit hebt meegemaakt denk ik niet dat je ze terug erin krijgt,mocht dit gebeuren laat hier even weten leg ik het je uit.

hmmm ok de centreer ring zijn ze niet vergeten,als deze er al op zat het was wel licht metaal wat erom zit maar is standaard maat.
als ze die vergeten zouden zijn zou je dat ook voelen met monteren van de wielen ik heb ze namelijk al eens gedemonteerd gehad om achter naar voor te doen.
ja die kineten ik weet het niet het is zo lastig om 1 en ander uit te leggen,het is af en toe ook als je het gas loslaat en ook met de koppeling in dus compleet zonder aandrijving bonkt en hobbelt die nog zo terwijl dat toch niet zou mogen want dan zijn de wielen de baas lijkt mij.
het is echt direct de 1e dag dat ik een lange afstand rijd(die ik normaal elke dag rijdt)gebeurt na het balanceren echt heel vreemd.
en dan nog iets een homokineet is toch kapot of niet kapot en niet half of is dat net hoe het op mekaar wrijft?
en verotte rubbers zou toch ook constant moeten zijn want die zijn niet de ene keer goed en de andwere keer niet.......toch

offshoretiger 0

14 jaar

Hoi offshoretiger,

Heb je dit probleem opgelost ? Ik heb exact het zelfde probleem. Het treed ook maar soms op en ik rij er nu al meer als 1 jaar mee rond. Ik ben nu de assen aan het vervangen aangezien ik geen idee meer heb waar het vandaan komt. De garage heeft de bus al verschillende malen bekeken maar alles ziet er goed uit. Soms heb ik er dan ook weken geen last van en vervolgens is het weer een hele week raak. Ben dus erg benieuwd of je het hebt kunnen oplossen, zou handig zijn.

Rico

vzundert 0

14 jaar

hallo,

ik heb ook precies hetzelfde als jouw.
dan weer wel dan een heeeele tijd weer niet.
ik zou ook echt niet weten wat het is.
ijn as zit we wat speling op en tikt wat in de bochten maar daar wacht ik nog ff mee.heb namelijk net de hele voorkant van nieuwe rubbers e,d voorzien.
en remmerij.
ik zou het echt niet weten......

offshoretiger 0

14 jaar

goedeavond

mijm homo viel uit elkaar ..is het de bedoeling dat deze kantelt? ik krijg hem niet goed in elkaar heeft iemand aub een tip
ps gaat om een vito uit 2000 een 112 cdi

vitorijder 0

14 jaar

sorrie ik bedoelde hier boven de homokineten dus

vitorijder 0

14 jaar

dus hij is uit elkaar gevallen jazeker moet deze kunnen kantelen anders heb
je gewoon een vaste overbrenging,als die kogels eruit zijn gevallen moet je
eigenlijk 3 handen hebben je houd de binnenste ring zowat dwars in de
buitenring en zo steek je je kogels er en voor een in en dan als laatste
draai je je binnenkooi weer recht en effe kijken of ie ook inderdaad kan
kantelen als je ze zo erin stopt plat op de werkbank is een fluitje van een
cent maar zo makkelijk is het niet

ik heb hem wel in elkaar maar kantelen doet hij niet wat is het probleen dan?
wat deed ik verkeerd ik heb alles al geprobeerd

vitorijder 0

14 jaar

niet goed in elkaar gezet ,gooi hem maar uitelkaar was even alles zuiver werkt wat makkelijker,dan steek je de binnenkooi dwars in de buitenkooi,dan steek je de kogels erin terwijl de binnenkooi nog dwars staat valt tegen want ze willen er elke keer uitrollen vandaar 3 handen,en dan opeens kun je de binnekooi recht kantelen en zit alles op z'n plek,als je hem zo op werkbank legt kun je die kogels er zo inmikken maar dan heb je gewoon geen kanteling en kan je wiel nooit sturen natuurlijk,en daarna weer lekker in 't vet,bij mij viel hij ook uitelkaar en na een tijdje trubbelen had ik bijna een nieuwe gekocht,toen naar de dealer en die gasten hebben echt een half uur zitten spelen de ene monteur na de andere en lukte maar niet,dus naar huis en toen opeens zag ik het en nu en fluitje van een cent nogmaals express uit elkaar gehaald om te proberen en keer op keer fluitje van een cent.

ik heb het al 6 x gedaan alles zuiver ook maar kantelen ho maar ...een ramp

maar bedankt voor je reactie ik draai alles nog wel is om of zo.....

vitorijder 0

14 jaar

is gelukt super bedankt

vitorijder 0

14 jaar

nu je het weet is het niks,niet dan.

nou .....het is niet simpel als je naar het binnenste deel en het buitenste deel kijkt lopen de banen waar de lagers in lopen niet even wijdig ik verkeek me daar op maar je gaf me wel een goede tip ik deed de kogels er anders in maar de makelijkste oplossing was niet de juiste dus je bescheef het goed bedankt

vitorijder 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.