Meestal op de snelweg gaat de turbo soms opeens in de noodloop. Haalt dan met moeite in de vierde versnelling 110 km. (3000 toeren)
Op parkeerplaats stoppen, motor uit, soms even wachten dan weer starten: het "systeem" heeft zich dan gereset en de turbo levert weer de kracht in de vierde en vijfde versnelling om in te halen, enz.
Het kan een flinke tijd duren voor het probleem zich weer voor doet, al gaat de frequentie wel omhoog.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal gaat de electrische vacuüm bediening kapot,als je vacuüm slangetje vanaf de turbo volgt kom je hem vanzelf tegen .
Laat hem eens uitlezen, meestal word de fout opgeslagen in de motor ecu.
Gr ibo.
Sprinterpim
ibo,
Als de electrische vacuüm kapot is, start dan de auto weer normaal op en is het probleem enkele honderden kilometers over op de snelweg?
9 jaar
Ja dan krijg je zelfde symptomen.
Het kan ook een slechte stekker verbinding zijn van de vacuüm bediening (actuator)
Ibo.
Het probleem van de noodloop van de turbo blijft zich onregelmatig voordoen na opschakelen naar de 5 op de snelweg. Na nieuwe start over en kan tijden goed gaan.
Bij uitlezen nu: storingscode P1470. (laaddrukregeling negatieve regeling?)
Kan onderdeel 450527 de oorzaak zijn?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar