close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: turbo kapot of niet? Mercedes sprinter

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,9 liter

Ik heb een sprinter van 95 met een 5 cilinder motor, en sinds gisteren lijkt het wel of de uitlaat lek was, want in het verleden brak die nog wel eens af bij het flex stuk dat ter hoogte van de motor zit,
maar er zit alweer 2 jaar een gloednieuwe uitlaat onder en zie ik er niks aan en kan geen lek bespeuren, dus heb ik even de slang vd luchtinlaat er af gehaald en even aan het asje van het schoepenwiel
vd turbo gevoeld, en daar zit wel wat speling op als ik het schoepenwieltje heen en weer beweeg, dus tegen de behuizing probeer te drukken. Is dit normaal, want ik heb begrepen dat het asje vd turbo
niet op lagers loopt maar op motorolie vanwege de ontzettende hoge toeren, dus als de motor niet loopt, je dan de olie die er tussen zit gewoon weg duwt, of heb ik het mis en mag er gewoon
geen speling op zitten? Als ik rijd en de turbo op gang komt, dan lijkt het wel alsof hij er ergens naast blaast, want ik hoor dan duidelijk een blazend geluid. Onbelast en onder in de toeren, dus
als de turbo niet mee werkt, dan hoor ik niks. En ook als ik stil sta en dan even onder kap ga hangen en gas geef, is het ook niet te horen, dus echt alleen onder volle belasting onder het rijden.

Geplaatst door

peter sprinter (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lekke slang tussen turbo en inlaat?
Op het turbo asje zit altijd een minieme speling.

Hendrik4290 0
badge

9 jaar

het was idd een lekke slang, maar dan van de turbo naar de intercooler, en zat de scheur op een rotplek die ik zo 1,2,3 niet kon zien, zonder de hele voorkant vd bus te
verwijderen, dus die er af, probleem gevonden, gemaakt, en meteen een 2e probleem of probleempje moet ik zeggen opgelost, en wel een hoop vuil en troep dat tussen
de radiator en intercooler zich opgehoopt had en niet zo'n beetje ook, en liep te temperatuur ook altijd aardig op naar de 95 graden als ik een aanhanger moest sjouwen,
en dat zal nu wel een stuk minder zijn.
Anyway toch bedank voor de hulp.

opgelost, alleen vergeten even aan te geven, dus bij deze.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.