👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Na raadplegen van de garage en een professional op dit forum is de conclusie dat de kunstof klepjes die in het inlaatspruitstuk van mijn C 270 CDI zitten het hebben begeven en door het uitvallen van het bedieningshefboompje hiervan er een lekkage naar buiten ontstaat (met als gevolg hinderlijk suizen en wat drukverlies)
Ik ben van plan om het inlaat spruitstuk zelf uit te gaan bouwen en te bezien of die gaatjes nog gefixed kunnen worden en zo niet dan toch maar een nieuw spruitstuk te monteren (ondanks de belachelijke prijs van ruim 600 euro).
Ik heb al gezien dat het bij deze motor geen heel eenvoudig klusje is om het inlaat spruitstuk uit en in te bouwen maar kan iemand mij vertellen of ik nog hele bijzondere dingen ga tegenkomen en/of nog speciaal gereedschap nodig heb?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een beetje handig bent en wat gereedschap hebt zal het wel lukken.Sommige bouten zijn niet zo makkelijk te bereiken.
Tip:verwijder de klepjes en vul de gaten op met inbusbouten M8 van langs binnen en draai ze vast met borgmoeren zodat ze niet loskomen.Laat de stelmotor zitten inclusief bekabeling,hij zal dus niks meer aansturen maar wel nog bewegen.Zo krijg je geen foutcodes.
Mvg
Ben vandaag de hele dag bezig geweest. Was idd een behoorlijke klus voor een amateur doch wel redelijk handige sleutelaar. Als het nog een keer moet zal het ongetwijfeld sneller gaan maar de eerste keer is het behoorlijk zoeken hoe je dat spruitstuk er in hemelsnaam uit krijgt. En er moet van alles los wat ik liever vast had laten zitten (brandstofleidingen, hoge druk leidingen, inspuitrail, thermostaat) . Maar... het is gelukt.
1 klep was al weg en de andere vier heb ik verwijderd. Net als het bedieningsrailtje. Gaten dicht gemaakt met boutjes en de boel weer gemonteerd. Stappenmotor laten zitten maar die draait dus nu in het niets :-)
Idd geen foutcodes en ook het suizen is nu weg. Althans tijdens mijn korte proefrit. Maar naar 10 uur sleutelen had ik geen puf meer voor een lange proefrit en was al blij dat ie na enig doorstarten (alle leidingen waren leeg) het weer deed en meteen mooi rond liep!
bedankt PeterK011 voor je tip!
13 jaar
Zo kan je toch een pak centen sparen,en je hebt er nog plezier aan als je het zelf kan doen!
Mvg
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar