Ik was laatst bij de Kwik-Fit voor een oliewissel en een nieuwe uitlaat. Sinds daar rookt het uit mijn uitlaat.
Ik weer terug en ze zeiden dat dat normaal is voor 260000 km en diesel(slijtage). Maar daarvoor was dat nog niet, dat is toch opvallend. Zou het kunnen zijn dat ze de verkeerde olie(kun je dat zien, bij mercedes dealer?) of iets met de uitlaat verkeerd hebben gedaan? De rook is wit, grijs, vooral in de eerste 3 versnellingen. Ze hebben mij geholpen een middel tegen rookontwikkeling bij het olie toe te vullen. Hielp nix.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wit grijslijkt op water/koelmiddel
kan de koppakking zijn
Let goed op je oliepeil. Indien op eens hoog olieverbruik is het inderdaad wat Jerry zegt, koppakking lek. Komt regelmatig voor bij dit motortype.
[quote=paulmichiel]Let goed op je oliepeil. Indien op eens hoog olieverbruik is het inderdaad wat Jerry zegt, koppakking lek. Komt regelmatig voor bij dit motortype.[/quote]
zat hier ook niet ergens bij de inlaat een warmte wisselaar die kon lekken in het inlaat spruitstuk?
Neen. Deze motor is de OM601 die ook in de 190D etc zat. Dus geen fratsen die stuk kunnen -:)) Kop eraf, pakking ertussen en rijden maar weer. Nieuwe koppakkingen zijn gemodificeerd en gaan niet weer stuk.
Wat kost een nieuwe koppakking ongeveer??? En warom zou die juist nu bij de oliwissel stuk gaan, kan dat???
17 jaar
Stom toeval denk ik. Kosten CA EUR 900. Is niet makkelijk sleutelen bij een Vito.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar