dag allemaal,
Ik heb een vito 112cdi uit 2000, nu zit ik met het volgende probleem.
De auto start goed en loopt ook goed alleen als je een stukje hebt gereden komt er uit het motorcompartiment een slepend geluid alsof een snaar aanloopt.
Als de motor toerental oploopt gaat ook het geluid sneller.
Ook ruik ik dan uitlaatgassen in de cabine.
Als de motor warm is zijn de uitlaatgassen verdwenen en ook het geluid.
wie weet wat dit kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het meest simpele is als je het geluid hoord, even stoppen en controleren wat er zo`n raar geluid maakt, misschien een spanrol van de multyriem, mischien is de koppeling van de dynamo vastgelopen, deze heeft een vrijloop en gaat wel eens vastzitten daardoor klapperd de Multyriem.
ook kan je dan kijken of er iets van het uitlaatsysteem lekt, bij twijfel even een pro laten luisteren.
succes Marcel.
Dank je wel voor de reactie Marcel.
Wat ik niet begrijp waarom het geluid en de geur weg is wanneer de motor op tempratuur is.
Ik zal eens even kijken wanneer het weer optreed (had ik nog niet gedaan :p).
15 jaar
mischien een lekkende verstuiver als hij koud is??
Vermoed dat u een lekkende verstuiver heeft welke nog afdicht als motor op temperatuur is -- zo snel mogelijk terug laten afdichten(zeker zitting zuiver frezen voor een goede herstelling te verkrijgen
succes
bedank voor de reacties heren.
Bij deze nog een vraag kan ik deze verstuiver makkelijk zelf dichten (even aantrekken) of moet ik hiervoor naar MB Dealer en wat kan dit mij dan gaan kosten.
Kan een alround garage dit misschien ook.
(Ja de kosten moeten wel in de hand gehouden worden)
15 jaar
demonteren -- inlaatopeningen dicht plakken -- goed op zuiveren -zitting frezen en ook afsluitvlak verstuiver-- nieuwe dichting (kopere)verstuiver in smeren met warmte geleidend smeermiddel mb (wit) monteren --nieuwe bout met 0,7nm daarna 2x 90graden aantrekken (rekbout--altijd vernieuwen )
Ps; een vakman kan dit werk zeker doen ----best prijs offerte vragen
Ik zal eens rondbellen voor een offerte bedankt voor de reacties.
15 jaar
is het niet de uitlaatcollector die lekt en als hij warmer is dicht deze terug af .een fittende injecteur die blijf je ruiken en blijft meestal altijd fitten .
Dat ik het geluid weer hoorde ben ik even gaan kijken en het komt inderdaad bij de verstuivers vandaan.
even een lamp gepakt en gekeken en het blijkt dus een verstuiver te zijn. heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de reperatie. ( wel duur hoor z'n verstuiver)
15 jaar
Ok, maar de verstuiver lekt toch tussen de pakking door, als deze eruit is te krijgen is hij niet defect want de motor loopt goed, dus schoonmaken zitting vrezen en een nieuwe pakking en bout en alles is weer in orde, als de andere verstuivers los zitten zou ik die ook gelijk van nieuwe pakkingen en bouten voorzien, je bent nu toch bezig, en de verstuivers zijn nu nog heel. dan kan je er zeker weer een tijd tegen.
Succes Marcel.
Ik denk persoonlijk dat je 2 problemen hebt en de één zal wel niets met de ander te maken hebben.
Uitlaatgassen in de cabine is 1000% verstuivers probleem.
Lees;
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Ga aub niets vrezen maar vervang ze meteen.
Verstuivers kosten bij een onderdelen shop 100 euro en bij de dealer 250?? euro zoiets. Dit kun je heel makkelijk zelf vervangen.
Dat slepende geluid kun je dat wat meer onderbouwen? Waar komt het vandaan?
Alleen bij lage snelheden?? Dan zou ik zeggen versnellingsbak
15 jaar
het slepend geluid wat ik hoorde was eigenlijk geen slepend geluid maar de verstuiver welke dus langs het brandplaatje blies, bij warme motor werdt dit minder omdat het geheel dan weer afdichte.
Maar afspraak is gemaakt en de auto gaat maandag naar de garage welke hier ervaring mee heeft.
Dealer ook gebeld maar deze kwam met een prijsopgave van 500 tot 1500 euries in het ergste geval.
deze garage had het over 450 euries dan werden alle vier de verstuivers voorzien van nieuwe pakkingen en boutjes en werden ze ook meteen schoongemaakt cq opgeknapt.
15 jaar
Mooi dat het opgelost is.....bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
[quote=Nakah94]het slepend geluid wat ik hoorde was eigenlijk geen slepend geluid maar de verstuiver welke dus langs het brandplaatje blies, bij warme motor werdt dit minder omdat het geheel dan weer afdichte.
Maar afspraak is gemaakt en de auto gaat maandag naar de garage welke hier ervaring mee heeft.
Dealer ook gebeld maar deze kwam met een prijsopgave van 500 tot 1500 euries in het ergste geval.
deze garage had het over 450 euries dan werden alle vier de verstuivers voorzien van nieuwe pakkingen en boutjes en werden ze ook meteen schoongemaakt cq opgeknapt.[/quote]
Ok dat is weer een probleempje minder.
Zeg je er ook effe bij dat ze de gaten(SLANGEN ed..) goed moeten dichten!! Anders kun je de Turbo vervangen. Ze zullen hun werk wel goed doen maar ik heb t meer over de nonselance waarin alles gebeurt.
Ik heb nl nadat ik voor deze oplossing koos een nieuwe turbo erin moeten zetten omdat de garage rommel (kool) erin (inlaat slang van de Turbo) heeft laten vallen. Het kostte mij 340,- en de turbo is bij de dealer gebeurt voor 1400,-
Dealer is wel duurder maar de garantie is er wel.
Succes!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar