auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: zwarte rook

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 112 cdi

Hoi ik heb hier een vito 112 cdi 05-99 en heb last van zwarte rook tijdens het rijden in deellast tussen de 2300 en 3200 toeren. Geen foutcodes turbo regeling, werkt drukken zijn goed, heb het hele inlaat gedeelte gecontroleerd op eventuele gescheurde slangen, compressietest gedaan (electronische), hoeveelheids vergelijking gedaan, de kat is al verwijdert, 600 km geleden hebben we de verstuivers al laten testen ivm lekkende brand plaatjes. hij loopt verder perfect in alle gebieden bij vollast geen zwarte rook dit vindt ik vreemd, volgens mij als het een elect probleem zou zijn had ik foutcodes of een noodloop moeten hebben, en alle te controlleren waardes waren goed. dus als iemand nog een idee heeft ???

Geplaatst door

motfile (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de LMM (indien aanwezig, sommige hebben hem niet), de EGR, de Temperatuur-sensor, En de sensor absolute inlaat-druk.

berendonck 0
badge

15 jaar

lmm is niet aanwezig en de egr, de temp en de map sensor heb ik al gecontroleerd, en ook al een keer gewisseld met een andere bus en als het de map sensor is gaat die in noodloop

motfile 0
badge

15 jaar

heeft deze een variabele turbo ?? zo ja dan zou de verstelling zwaargangig kunnen zijn door roetvervuiling, ik weet alleen niet of deze motor al een varibele turbo heeft of een met een wastegate.
of is de wagen misschien getuned??

Succes Marcel.

spanbandje 0
badge

15 jaar

helaas hij heeft geen variabele turbo maar eentje met een wastegate en hij is niet getuned, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

motfile 0
badge

15 jaar

Ik zou de aansturing van de egr klep goed controleren, en zelf ook handmatig via een vacuum pompje kijken of het membraan van de egr klep wel goed gangbaar is. Heb al jaren ervaring met cdi motoren, en bij mijn weten is dit vrijwel de engiste mogelijkheid die voorhanden is. Kortom een te rijk mengsel.. Succes dr mit

ReneFcG 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.