Mercedes-Benz E 220 CDI: uitval KI verschillende meldingen na uitzetten niet meer starten

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 651.924, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 125

Hallo,

ik heb sinds een paar dagen een E220 CDI uit 2011 kilometer stand 222.000km. onlangs moest (ik weet niet of het er me te maken heeft maar ik omschrijf het toch maar) een aantal kastjes op halen.
daar aangekomen achterbank omgeklapt en kastjes geladen. ik heb ze iets klem gezet tussen stoel en achterklep en ben gaan rijden. na nog geen 500 meter ging mijn radio uit daarna KI en ventilatie ect. meldingen volop in het KI vanDistronic tot dode hoek niets deed het meer.
auto aan de kant gezet (motor liep wel) en uit gezet ik dacht even opnieuw starten en dan weer verder, niet dus, niet starten maar wel elke keer foutmeldingen. ik heb daar na de accu er af gehad en ook dit had niet het beoogde resultaat. auto laten staan mijzelf op laten halen en s'avonds er weer heen en uit gelezen met stardiagnose. een hele rij aan foutmeldingen.
[url=http://postimg.org/image/qeew2kci3/][img]http://s9.postimg.org/qeew2kci3/Full_Siz...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/8tgyr768b/][img]http://s9.postimg.org/8tgyr768b/IMG_2815...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/v2uvxr1or/][img]http://s9.postimg.org/v2uvxr1or/IMG_2816...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/g5mewqogb/][img]http://s9.postimg.org/g5mewqogb/IMG_2817...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/tevqj3nt7/][img]http://s9.postimg.org/tevqj3nt7/IMG_2818...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/46awpfivf/][img]http://s9.postimg.org/46awpfivf/IMG_2819...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/622aebx3f/][img]http://s9.postimg.org/622aebx3f/IMG_2820...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/ok6mykevf/][img]http://s9.postimg.org/ok6mykevf/IMG_2821...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/6sv0k3zgr/][img]http://s9.postimg.org/6sv0k3zgr/IMG_2822...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/biky8pqh7/][img]http://s9.postimg.org/biky8pqh7/IMG_2823...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/43vmgc4ln/][img]http://s9.postimg.org/43vmgc4ln/IMG_2824...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/ipmn4l1e3/][img]http://s9.postimg.org/ipmn4l1e3/IMG_2825...[/img][/url]

door de lege accu van de laptop (heb ik weer) niet kunnen resetten, dan maar wegslepen. kofferklep gaat natuurlijk niet open dus van binnen uit over de kasten de klep ontgrendelen.
op het moment van ontgrendelen (weet niet of het toeval is) gaat de binnen verlichting weer branden, daarna probeer ik de auto te starten en hij doet het weer.

snel naar huis gereden vandaag nog een paar keer gestart ect. geen probleem gehad ( heb er alleen nog niet mee gereden nog geen kenteken had groene platen te leen).

uitgelezen (toen was meer dan de helft van de meldingen al weg) en gewist, wat mij wel opviel was dat de accuspanning bij draaiende motor in Xentry wel wat hoog is 15,4

[url=http://postimg.org/image/tnwe21p4v/][img]http://s11.postimg.org/tnwe21p4v/IMG_282...[/img][/url]

vandaag heb ik de dynamo via Xentry getest deze heeft hij goed doorstaan, maar wat ik bevreemd is dat Xentry toch op 15.4 volt aan geeft en op het hoogst 15,7 volt.
ik heb ook met een multimeter gemeten over de accu en daar was het 15,05 volt.

nu heb ik een aantal vragen, heeft iemand enig idee waar hier het probleem kan liggen, of ligt het toch aan de te hoge boordspanning die er voor zorgt dat de boord elektronica in de paniek stand gaat en zich zelf uitschakelt. (en zich weer inschakelt nadat hij merkt dat de boordspanning weer is gedaald. dus eigenlijk een Dynamo probleem (de diodebrug).


graag hoor ik jullie reactie.

Groeten Pollythepolster

pollythepolster

Geplaatst door pollythepolster (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

pollythepolster (0), 8 jaar geleden

probleem gevonden, kortsluiting bij de ontgrendeling van de achterbank en dan die aan de linkerzijde bij de achterklep.

vanavond toch maar door middel van proberen getracht de fout weer te laten gebeuren. na een aantal keren aan de ontgrendeling te hebben getrokken kreeg ik het zelfde als de eerste keer. een na nog een keer trekken aan de ontgrendeling was het weer normaal ( op twee meldingen foutmelding in het dashboard na, die verdwenen weer na het opnieuw starten).

na een en ander te hebben gedemonteerd kwam de dader aan het licht.

[url=http://postimg.org/image/qjivgdqql/][img]http://s22.postimg.org/qjivgdqql/IMG_284...[/img][/url]


deze beschadeging is ontstaan door dat deze kabel is klem te komen zitten tussen de houder van de ontgrendeling en de carrosserie van de auto.

[url=http://postimg.org/image/6olhuevvr/][img]http://s7.postimg.org/6olhuevvr/IMG_2845...[/img][/url]

door deze beschadiging aan massa te leggen kon ik het probleem herhalen en was ik er zeker van dat dit de oorzaak was.

een en ander met tape omwikkeld en de kabel goed verlegd heb ik op de plaat waar de kabel schuurde er ook nog een stuk open gesneden rubberleiding om gedaan en toen de boel weer in elkaar gezet.

Siem Bijman (140) PRO, 8 jaar geleden

Dankje voor de feedback Gert Jan,netjes gedaan. Achteraf natuurlijk duidelijk dat de oorzaak in een kabelprobleem zat aangezien je zoveel canbus fouten had. Maar ja, vind dat dan maar.

Maar die 15 Volt is wel erg hoog en is niet goed en kan schadelijk zijn voor de computer(s). Wat is de spanning op toeren?

pollythepolster (0), 8 jaar geleden

Dank je Siem,

aan een kabelprobleem had ik ook gedacht, maar gezien de hoge spanning dacht ik ook aan een overbelasting waardoor de beide Sam boxen in de problemen kwamen.

Ben nog langs een dynamo revisie bedrijf geweest die vonden de spanning geen probleem. en dynamo was verder goed. ook heb ik de spanning (de dynamo dus) getest met Xentry ook daar kwam geen probleem uit.

maar ik ben zeer blij dat ik er uit ben zonder hoge kosten.

spanning op toeren is constant gisteren nogmaals gemeten en 14,95 Volt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.