Mercedes-Benz Sprinter 2009: Vacuümpomp lekt olie

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2100, Vermogen (kw): 110

Hallo allemaal,
Hopelijk kan iemand mij helpen
Ik ben in bezit van een Mercedes sprinter 311 cdi van 2009 270000km gelopen l3h2 heeft een webasto standkachel en een extra koelmiddel verwarming om de cabine zsm te verwarmen bediening knop links onder stuur ik noem deze laatste misschien heeft er iets met de probleem te maken.
Soms als je weinig ervaring hebt focust je op een probleem terwijl er misschien 2 afzonderlijke problemen zijn.
Wat er in de afgelopen tijd is gebeurt.
Er brandt bij me het vervelend lampje spontaan na een tank beurt.
Vermogen was duidelijk minder geworden maar met 100km/h kon ik het even reden.
Ik heb de auto uit laten lezen gaf aan dat differential pressure sensor van de roetfilter kapot is.
Ik heb daarna ongeveer 1500km mee gereden.
Ik heb zelf de uitlaat gedemonteerd roetfilter en katalysator heb ik laten reinigen katalysator was eigenlijk niet nodig ik heb in de eerste instantie de katalysator weg gebracht ik dacht dat dat de roetfilter is gezien de foto op Google
Ik mocht daarna de roetfilter voor de helft van de prijs alsnog laten reinigen
Sensor heb ik gekocht
Daarna als weer netjes gemonteerd doormiddel van een bescheiden obd 2 apparaatje heb ik de lampje gereset was heel blij 😁 tot ik opeens de autobaan opging wil hij niet meer dan 120km/h van 0 tot 100km/h probleemloos turbo werkt goed toeren kan ik met flink gasgeven tot 4000rpm halen geen duidelijke storingen ook met uitlezen.
Wat daarna mij opgevallen is links onder de motorkap veel olie in de beurt van de dynamo.
Ik heb de motor schoongemaakt bleek dat mijn vacuümpomp lekt.
Zou deze laatste iets te maken hebben met het vermogen verlies alhoewel geen lampje aan branden is.
Achteraf beseft ik waarom ik heel soms moet iets harder remmen dan normaal en waarom veel irritant getik ergens onder de motorkap als ik de extra koelmiddel verwarming aanzet of ik draai aan de temperatuur regelaar.
Zou de vacuümpomp de oorzaak kunnen zijn dat de auto niet harder dan 120km/h wil?

Hopelijk heb ik jullie duidelijk geïnformeerd
Alvast bedankt

Groeten
Mariam

Mariam_Ab

Geplaatst door Mariam_Ab , lid sinds 4 maanden geleden

1 Reactie

check

Beste antwoord, geplaatst door Moderator Problemcar PRO, 4 maanden geleden

1e topic verwijderd en deze aangepast.

mvg.
Moderator Problemcar

    Ik heb er een nieuwe vacuümpomp gemonteerd en de probleem is afgelost - Mariam_Ab, 3 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.