Goe, een cruise-control in onze camper, merk Hymer op een MB207 onderstel met dieselmoter 240 met automatische 4-bak.
Alles goed tot nu toe, maar ik heb echt GEEN idee waar ik de vacuumslang kan vinden.
Ja, die dikke van de stuurbekrachtiger zie ik wel, maar ik lees overal dat je de cruis-control NA de controle / veilighiedsklep moet plaatsen.... Ook lees ik veel "slangetje op het inlaatspruitstuk. Ook goed, maar ik snap niet veel van dieselen : ik zie de 4 injectoren zitten maar ook 4 slangetjes, van elke injector naar de andere. de laatste heeft een soort rubber dopje aan de uitgang.
Wat is nu de vraag : op welke slnag kan ik de cruis-control-vacuum aansluiten ??
Mag dat op de rembekrachtiger of moet dat op een ander slangetje / na de veiligheidsklep / verdeler, als die er al inzit....
Ik hoor het wel....
mvg
Bartman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze motor heeft aan de voorkant een vacuumpomp voor de rembekrachtiger en er loopt
een vacuumslang van de luchtinlaat naar de brandstofpomp. De slangetjes tussen en van
de injectors zijn voor de retour van de brandstof. Ik weet het niet zeker maar mij lijkt
dat je de slang tussen de inlaat en de brandstofpomp moet hebben omdat deze te maken
heeft met de regeling van de pomp. mvg. Arie
Ja, de functie van die slangetjes op de injectoren had ik inmiddels ook gevonden : er kwam diesel uit... ;-)
Maar: " de slang tussen inlaat en brandstofpomp" ... mmm... welke is dat dan ??
Ik zie alleen een dikke slang van de rembekrachtiger gaan naar een fraai stukje techniek (aluminium blok, naast de motor) en dan ben ik het spoor bijster ?
Zou je misschien wat precieser kunnen vertellen welk slangetje ik waar moet hebben ??
Alvast bedankt voor de medewerking !
Bart
17 jaar
Bart er loopt ,n plastic slang v.d. vacuumpomp voor tegen de motor bev. met wartel 19mm naar de rembekr. zit er ingestoken [hard aan trekken om te demont. tussen deze slang maak je ,n t-stukje waar je de CC slang op aansluit P.S. U hebt wel de moelijkste manier gekozen ,n CC met kabel welke je aan het gaspedaal maakt werkt ook en is veel goedkoper deze vraag had U eerst op het forum moeten stellen dus Zint eer gij Begint! vragen 0616552028
Dank voor je reactie ! De keuze voor deze CC (Waeco MS50) is omdat deze juist zo simpel in te bouwen viel. Andere reden is dat voor deze diesel niet meer toeters en bellen aangaande CC nodig zijn.
Dus een recht-toe-recht-aan CC met 2 signaalgevers :
1. vacuum ter correctie van toerental inidien er geklimt of gedaalt wordt (vacuum wordt meer of minder omdat de motor meer of minder moet werken)
2. een snelheidsmeter op de aandrijfas die pulsen geeft via magneetcontact (bijvoorbeel 50 pulsen per sec = 80 km/h)
Alles correct aansluiten, bevestigen en installeren is geen probleem. (Ter info : 6 uur bezig geweest om een deugelijke beugel te fabriceren waarom de bowdenkabel (de kabel zelf, niet de binnen, zeg maar trekkabel) gemonteerd kan worden, daarna nog ruime tijd genomen om de servo fatsoenlijk te bevestigen.)
Dus het enige waar ik niet helemaal uit kwam is op WELKE vacuumslang monteer ik de aftapping / t stuk naar de servo ?
Blijkt dus dat er maar 1 slang is, begrijp ik dat goed ? En dit vacuum fluctueert ook met het gevraagde / geleverde vermogen ?
Mijn 1e gedachte gang was ook om het vacuum te nemen van de rembekrachtiger (beter gezegd : NAAR de rembekrachtiger)
Antwoord is dus gegeven, dank daarvoor !
Ik zal jullie op de hoogte houden van de inbouw-verrichtingen.
Misschien dat ik je nog even bel beste Hathie.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar