Mercedes-Benz C-Klasse: vakgarage

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 200

Kent iemand een goeie, niet dealer garage in de buurt van Bussum? Naast de officiele dealer(v.Kooy-veel te duur)heb ik nog goeie garage kunnen vinden.
Na hoeveel km is de koppelingsplaat aan vervanging toe? Zijn er onderdelen bekend die rond 250.000 km vervangen moeten gaan worden? Bedank, Hans vdm.

Muijzenberg

Geplaatst door Muijzenberg (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

sorry hans maar de trainingen die wij krijgen hebben ze bij de vakgarage nog nooit van gehoord deze mannen zijn misschien best goede monteurs maar geen specialisten in MB de kleine dingen zoals olie en filter gaan nog wel maar als het moeilijk wordt komen ze toch ook weer naar ons voor rep De hoge kosten van de dealer komen door de speciale apparatuur die de vakgarage niet heeft.
Slijtage van delen zoals koppeling zijn geheel afhankelijk van rijstijl en soort gebruik daar zit geen vaste km stand aan vast. Wat er stuk kan gaan bij 250000km is ook afhankelijk van dit en de genoten onderhoud bij de vorige eigenaar.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=nic]sorry hans maar de trainingen die wij krijgen hebben ze bij de vakgarage nog nooit van gehoord deze mannen zijn misschien best goede monteurs maar geen specialisten in MB de kleine dingen zoals olie en filter gaan nog wel maar als het moeilijk wordt komen ze toch ook weer naar ons voor rep De hoge kosten van de dealer komen door de speciale apparatuur die de vakgarage niet heeft.
Slijtage van delen zoals koppeling zijn geheel afhankelijk van rijstijl en soort gebruik daar zit geen vaste km stand aan vast. Wat er stuk kan gaan bij 250000km is ook afhankelijk van dit en de genoten onderhoud bij de vorige eigenaar.[/quote]
nee en de prijzen ook niet
en ook wij beschikken zelf danwel via collega over uitlees apparatuur
en wat is er aan mercedes moeilijker dan aan een audi/vw opel kia ed.
ik denk(weet bijna zeker) dat specifieke dealer monteurs goed zin maar bij problemen eerder met de handen in het haar zitten als het geen eigen merk is
dit zegt niets over de monteur maar meer over de eigen wijze instelling van dealers.
mvg jerry

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=nic]sorry hans maar de trainingen die wij krijgen hebben ze bij de vakgarage nog nooit van gehoord deze mannen zijn misschien best goede monteurs maar geen specialisten in MB de kleine dingen zoals olie en filter gaan nog wel maar als het moeilijk wordt komen ze toch ook weer naar ons voor rep De hoge kosten van de dealer komen door de speciale apparatuur die de vakgarage niet heeft.
Slijtage van delen zoals koppeling zijn geheel afhankelijk van rijstijl en soort gebruik daar zit geen vaste km stand aan vast. Wat er stuk kan gaan bij 250000km is ook afhankelijk van dit en de genoten onderhoud bij de vorige eigenaar.[/quote]
dit riekt ietwat naar een kleine persoonlijke vete, maar ik wil er toch nog dit over kwijt: Nic, het getuigt niet van veel respect voor je collega's om te zeggen dat ze alleen capabel zouden zijn om de carterstop los te draaien en weer vast te zetten. Ik snap best wel dat er verschil is in wp en speciaal gereedschap. Maar je maakt een fout om te denken dat een multi of vakgarage tot niets in staat zijn. Ook zij beschikken vaak over uitlees tools en ook gereedschappen zijn hun niet helemaal vreemd. Ik vind het jammer (weer) te moeten lezen dat een dealer denkt dat alleen hij zaligmakend is......we zijn hier wel met zijn allen gelijk dunkt me!

Sytze

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is de klant die beslist, en de kwaliteit van de universele garage is net zo goed als de dealer, het verschil zit in de speciale geredschappen die dat merk voorschrijft en de speciale afregel apparatuur/programma.

Een merk dat op deze wijze probeert om de koper aan de merkdealer te binden is in mijn ogen al laakbaar. het woord koppelverkoop dringt zich op.....

Veel doe ik zelf, voor de rest prefereer ik en universeele garage welke een normaal uurlon vraagt en net zoveel kennis in huis heeft, met een netwerk van dealers die op de bovenstaande punten wel willen helpen.

Ook hier is de klant koning, de dealer stelling van boven laat bij mij de haren overeind komen...

COR

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sytze][quote=nic]sorry hans maar de trainingen die wij krijgen hebben ze bij de vakgarage nog nooit van gehoord deze mannen zijn misschien best goede monteurs maar geen specialisten in MB de kleine dingen zoals olie en filter gaan nog wel maar als het moeilijk wordt komen ze toch ook weer naar ons voor rep De hoge kosten van de dealer komen door de speciale apparatuur die de vakgarage niet heeft.
Slijtage van delen zoals koppeling zijn geheel afhankelijk van rijstijl en soort gebruik daar zit geen vaste km stand aan vast. Wat er stuk kan gaan bij 250000km is ook afhankelijk van dit en de genoten onderhoud bij de vorige eigenaar.[/quote]
dit riekt ietwat naar een kleine persoonlijke vete, maar ik wil er toch nog dit over kwijt: Nic, het getuigt niet van veel respect voor je collega's om te zeggen dat ze alleen capabel zouden zijn om de carterstop los te draaien en weer vast te zetten. Ik snap best wel dat er verschil is in wp en speciaal gereedschap. Maar je maakt een fout om te denken dat een multi of vakgarage tot niets in staat zijn. Ook zij beschikken vaak over uitlees tools en ook gereedschappen zijn hun niet helemaal vreemd. Ik vind het jammer (weer) te moeten lezen dat een dealer denkt dat alleen hij zaligmakend is......we zijn hier wel met zijn allen gelijk dunkt me!

Sytze[/quote]
dit is geen persoonlijke vete en wil ik er ook niet van maken,
alleen de op merking dat hun meer kennis hebben als wij als universeel is een aanval in de rug.
als deze kennis bij de dealer zo groot is ,waarom staan er dan zoveel vragen en weinig antwoorden van deze groep.
of ze zijn zo arrogant om te denkenn dat zij de wijsheid in pacht hebben,of zij kunnen op afstand geen goede inschatting van een probleem en de oplossing bedenken.
het komt er dus op neer dat als de stekker er niet bij gebruikt ka worden (of destroom valt uit) zij met een probleem zitten.
ik neem het niet eens de dealers als zodanig kwalijk maar meer de institututen (regio colleges en innovam overheid en de opleidings bedrijven zelf)dat er alleen nog wordt opgeleid met een stekker en de grijze massa
kan worden thuis gelaten.
resume de kennis is nniet de dealer maar de nieuwsgierigheid en leergierigheid van de toekomstige monteur zelf.
als nic dan al zover is dat hij al denkt de wijsheid in pacht te hebben dan denk ik dat de klant hier nooit beter van zal worden omdat deze arrogantie per generatie monteurs alleen maar groter wordt.
en als de moderators deze topic willen sluiten om deze discussie dan geven zij blijk van partijdig handelen om de dealer in bescherming te nemen door de discussiie verder onmogelijk te maken
mvg jerry

Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]en als de moderators deze topic willen sluiten om deze discussie dan geven zij blijk van partijdig handelen om de dealer in bescherming te nemen door de discussiie verder onmogelijk te maken
mvg jerry[/quote]
Zolang de discussie over de vraag van de topicstarter gaat, er geen personen en/of bedrijven beschadigd worden en het geen eindeloze en onzinnige verhalen worden, is er geen reden tot sluiten van deze of welke topic dan ook.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

oke
ik denk dat mijn standpunt duidelijk is.
alleen hoop ik dat dit ook eens algemeen naar buiten kan worden gebracht zodat anderen er over mee kunnen discusieeren.
als de topic van de rest apart als discussie topic verder zou kunnen zou ik en ik denk velen met mij dit erg waarderen
mvg jerry

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Muijzenberg]Kent iemand een goeie, niet dealer garage in de buurt van Bussum? Naast de officiele dealer(v.Kooy-veel te duur)heb ik nog goeie garage kunnen vinden.
Na hoeveel km is de koppelingsplaat aan vervanging toe? Zijn er onderdelen bekend die rond 250.000 km vervangen moeten gaan worden? Bedank, Hans vdm.[/quote]
sorry dat er even van jou vraag is afgeweken.
maar het antwoord wat jiij als eerste kreeg schopte mij tegen mn schenen.
ik hoop dan ook dat er bij jou in de buurt een garage zit die het onderhoud en reparaties in de toekomst voor je kan doen op een eerlijke manier waar jij vertrouwen in krijgt.
ik denk dat ik te ver voor jezit
succes
mvg jerry

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

sorry heren dat ik u hiermee tegen de schenen zou schoppen dat is geenzins de bedoeling ook zo om reactie uit te lokken
Ik wil toch nog even hierover het LAATSTE kwijt Dat er niet bekwame collega`s bij de niet dealer zou zijn is natuurlijk grote onzin en dat heb ik ook niet zo bedoeld.
ik heb zelf ook 8 jaar bij niet dealer met veel plezier gewerkt en weet dus wel waar ik over praat.
Toch merkte ik nadat ik bij dealer kwam werken dat de kennis over specialistische reparaties niet aanwezig waren en deze ook alleen via dealernetwerk beschikbaar zijn. Een reeks trainingen en opleidingen waren nodig om dit bij te spijkeren dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik beter zou zijn dan de niet dealer collega`s want zoals ik al zij bij een niet dealer heb je vaak een veel breder aanbod en MOET je creatiever zijn. Ik hoop u ongenoegen hierbij een beetje weg te hebben genomen en wens u goede zaken

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Mijn ongenoegen bestaat nog uitsluitend uit hoe je iemand met een multi garage bedrijf noemt: "een niet dealer".......je mag het woord universeel best uitspreken hoor. Je doet nu nog steeds alsof de dealer de "norm"zou zijn. En alles wat dat niet is is een niet dealer. Net als in die debiele reklame: liever naar de "echte dealer"! Nou daar is onze branche organisatie ziedend om geweest.
Alsof een universeel onecht zou zijn! Ik vind de tijd eigenlijk wel rijp om het respect niet alleen van universeel naar dealer te laten plaatsvinden maar ook vice versa! Gelukkig zijn er heel veel dealers die wel met hun tijd meegaan en vragen van uni's beantwoorden en hun graag als klant / afnemer zien. Eigenlijk wel hilarisch, de reklames voor de dealer's hebben tot nog toe niet echt hun vruchten afgeworpen en het klanten bestand is bij de dealer dan ook tanende. Sommige uitgezonderd natuurlijk.
Men wringt zich daar in de raarste bochten de klant terug te winnen. In het onder en middensegment is daar nog wel wat terrein terug te winnen voor de meeste dealers. Alleen zijn die mensen mondiger geworden en laten ze zich niet meer voor de gek houden. Begrijp me wel goed, ik zeg beslist niet dat een dealer het verkeerd doet hoor! Maar enige transparantie is men wars van.
En dat nu juist is niet meer van deze tijd. Tuurlijk, in overbevolkte gebieden is het makkelijk overleven, klanten zat. Maar die houding is niet meer van deze tijd. Men wil niet meer voor de gek gehouden worden.

Nogmaals dit is geen aanval, maar een optelsom van feiten, mij meegedeeld door klanten die eerder klant bij de dealer waren.
Ik denk ook dat de uni's en de dealers nog veel meer dan nu de krachten moeten bundelen. Wellicht kunnen ze op die wijze samen oud worden. De communicatie loopt nu vaak nog stroef. Maar zoals ik al zei, dat hoeft niet! Ik heb met een aantal dealers zeer goed contact en we werken samen waar we dat kunnen. En andersom is ook waar......jammer genoeg.

Niet tegen maar met elkaar is de manier.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.