Mercedes-Benz Sprinter: Valt stilt boven de 3000 toeren - lamje EDC brandt dan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: cdi 611

Beste,

Wij hebben hier een Sprinter 311 die stil valt boven de 3000 toeren. We hebben al vervangen: hogedrukpomp, mazoutfilter, 1 injecteur, raildrukventiel voor en achter, de raildrukbuis is een half jaartje geleden reeds vervangen. We hebben reeds geprobeerd met een mazoutton rechtstreeks aangesloten om problemen met mazoutbak uit te schakelen. Blijven we onder de 3000 toeren en geleidelijk aan het toerental opdrijven is er geen probleem, geven we ineens vol-gas valt hij uit en brandt het lampje EDC. Zetten we het voertuig stil en starten we opnieuw is het EDC lampje terug uit. Bij het uitlezen direct na het stilvallen en het contact blijft nog aanstaan geef hij de foutmelding "raildruk uberwachtung". Zetten we het voertuig stil en lezen we hem dan uit geef hij geen foutmelding meer (niet in gespeicherde en niet in actueel).
Wie kan ons hierbij helpen?

Vriendelijke groet,
Houtmeyers Luc

HOUTMEYERS

Geplaatst door HOUTMEYERS (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

conan (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo,

Gaat hij in noodloop of valt motor uit?
Raildruk is te hoog of te laag daarom uitval.

Kan zijn dat hogedrukpomp defect is. Je hebt dan slijpsel in de tank
Hier kan het brandstofsysteem niet tegen. Zou brandstoftank demonteren en controleren
op slijpsel. Gr Conan.

ReneFcG (0) PRO, 13 jaar geleden

Misschien moet je de motorkabel even controleren, normaal gesproken krijg je dan andere foutcode's, maar als ik je verhaal zo hoor zou het heel goed kunnen. Kijk eerst even of de motorkabel nog vast zit met een bindstrip aan de motorsteun, als dit wel het geval is dan komt het regelmatig voor dat door het kantelen van de motor van stationair naar vollast de motorkabel meebeweegd met de motor en dus doorschuurt op de motorsteun. In de meeste gevallen is er dan ook wel slijtage vast te stellen op de motorkabel.

HOUTMEYERS (0) PRO, 13 jaar geleden

We hadden reeds één injecteur vervangen en de andere drie bleken - zowel na de manuele test met de "injecteur potjes" als met het uitlezen met de Star- in orde te zijn. We hebben dan toch maar tegen beter weten in de drie andere injecteurs vernieuwd en het euvel is opgelost.
Toch bedankt voor de respons!

conan (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor feedback.

gr conan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.