deze mercedes is binnen gebracht met enorm veel grijze rook.
ik heb de cilkoppen laten afpersen op waterlekkage.
kleprubbers vernieuwd,nieuwe koppakkingen en bouten.
na montage motorolie geflusht olie ververst en filter en nog topendtreatment toegevoegd.
motor blijft roken.
nadien carterontluchting in klepdeksels gereinigd.
roken gaat weg. na 150 km weer roken.
twee nieuwe klepdeksels gemonteerd.
roken stopt direkt.
175 km later weer roken.
ik heb ook nog carterpan gedemonteerd oliepomp eraf gehaald overdrukventiel gangbaar gemaakt .
motor is nu weer in motorflush en loopt goed en rookt niet ,maar ik heb nog steeds twijfel.
het gaat hier om een c klasse 240 met een m112
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iets meer info geven jan, hier kan je niets mee
Hey Jan,
Heeft dit type Mercedes misschien een roetfilter op de auto zitten? Het kan zijn dat deze verstopt is! Google maar eens op roetfilter reinigen.
13 jaar
een benzine met roetfilter?Dat is iets nieuws
13 jaar
Hallo Jan,
Het lijkt dat wij hetzelfde probleem hebben, heb namelijk een E240 staan van bj2000 met 62000km op de teller.
Begint alleen te roken, bij redelijk accelereren. Bij normale rijomstandigheden ( rustig rijden ) geen rookontwikkeling.
Ben wel flinke koolafzetting tegen gekomen onder het kleppendeksel, verwijderd en geflusht.
Mocht niet baten !!!
Gr,
Zeef
13 jaar
Beide klachten lijken mij een te hoge carterdruk.
Hierdoor teveel olie in de carterontluchting.
Ook is het afdichten van de deksels op kleppendeksel belangrijk. (met kit)
Verder heeft weinig invloed op de ventilatie van je carter
Hallo,
Ik snap wat je bedoeld, ga denk ik de kleppendeksel nog verwijderen aan beide zijden.
Laat het nog weten.
Mvg,
Zeef
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar