Mercedes-Benz M-klasse 2007: Vering

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 140

Probleem met luchtvering,
Pomp werkt niet auto staat in laagste stand, zekeringen en relais zijn oké,
Pomp gedemonteerd, tijdens demontage vallen korrels uit de behuizing van de pomp ( lijken een soort absorptie korrels )
Pomp rechtstreeks aangesloten op accu, hij werkt maar lijkt geen druk op te bouwen, heb dit nog niet eerder gezien, korrels zitten ook de druk aansluiting van de pomp, neem aan dat deze daar niet thuis horen, iemand dit eerder meegemaakt?

peterprof

Geplaatst door peterprof (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Wat is de meerwaarde van het feit dat iemand dit al eens eerder heeft meegemaakt, alles schoon maken en pomp vervangen lijkt me de oplossing.

peterprof (0) PRO, 3 jaar geleden

De meerwaarde beste kaleido zou kunnen zijn dat als iemand anders dit ook heeft meegemaakt er misschien ook een oplossing voor is. Domweg vervangen en weer hetzelfde meemaken zie ik niet als oplossing, de korrels komen uit het plastic vat wat tegen de pomp aan is gemonteerd, zou mooi zijn als iemand weet hoe je kan voorkomen dat die korrels in het systeem terecht komen

patrickmk3 (0) PRO, 3 jaar geleden

het plastic reservoir wat jij bedoelt is een filter en deze zit vol met deze silca gel korrels.
dus filter vervangen en pomp openen en revisie setje bestellen.
doordat je hem wel moet openen om te reinigen is het aan te raden dit gelijk te reviseren.
ivm rubbers en pakkingen en eventuele lekkage en verontreiniging.

    Ik heb de pomp compleet vervangen met filter, het oude filter was opengeklapt waardoor de korrels er uit en doorheen zijn gegaan, de korrels zaten tot in het verdeelblok.
    Na montage was het direct weer in orde, maar vraag me nog steeds af hoe dit kan, ik neem aan dat er een soort drukbegrenzer ingebouwd is waardoor het filter zich niet kan opblazen? - peterprof (0) PRO, 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.