sedert enkele dagen krijg ik een groot vermogen verlies vanaf het ogenblik dat ik de verwarming op binnen-lucht schakelt, precies alsof er geen turbo-druk meer is, of mss is het de ecu die in veiligheid schakelt, als ik dan de verwarming terug op buiten-lucht schakelt blijft het probleem, maar na het afzetten van het contact en herstarten is alles opnieuw in orde en loopt ie weer super tot er weer over geschakelt wordt op binnen-lucht. heeft er iemand ervaring met dergelijk fenomeen? of kan iemand de link leggen en mij op weg helpen waar best eerst naar gekeken dient te worden?
in afwachting meeste dank
mvg erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt alsof de motor in noodloop gaat. Normaal is er dan ook een foutcode opgeslagen
Dus begin met het laten uitlezen van de motor door de dealer, misschien dat er dan wat duidelijkheid komt.
meeste dank voor uw reactie, uitlezen zal een werkje voor volgende week, ik heb onlangs een reclame gezien van een foutcode-lezer van het merk maxscanner, die mij wel betaalbaar bleek, maar is er iemand die soms weet als deze ook wel bruikbaar is voor de sprinter cdi van 2001, en als er adapterkabel bestaat om van de obdII stekker van die code-lezer naar de oudere ronde stekker van mercedes te gaan?
zijn er soms ook mensen die de weg weten voor schema's van de elektrische bedrading van de sprinter?
in afwachting meeste dank.
mvg erik
14 jaar
Dan lijkt mij een vacuumprobleem. Het klepje van de recirculatie is vacuum-geregeld net als de turbodrukregeling. De aansluiting van de recirculatie-klep zit onder motorkap als je voor de auto staat links(rechterkant van de auto dus) in de hoek, vlak onder de parafan.
Zelfs al is er een verloop van de EOBD-stekker naar de ronde mercedes stekker, dan nog zijn er geen goedkope oplossingen die deze Mercedes kunnen uitlezen.
Het goedkoopste gaat een X-431 van Launch worden. Maxscan gaat het in ieder geval niet doen.
N.B. OBD2 bestaat alleen in Amerika. Europa heeft EOBD en dat is voor diesels in bestelwagens pas verplicht vanaf 2006/2007.
beste Jarno en Oldford, dank voor uw informatie, zodra ik meer weet of tot een oplossing ben gekomen laat ik langs deze weg het weten.
meeste dank,
mvg erik
14 jaar
ik ben eerst de vacuum-leidingen rond het recirculatie-systeem gaan nazien, en ja er was een rubberdarmpje verstorven, die valse lucht veroorzaakte als de reciculatie opstond, en zodoende de turbodrukregeling beinvloede, na vernieuwen van dit rubberen darmpje heb ik geen problemen meer.
meeste dank voor jullie informatie,
mvg erik
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar