na 150km snelweg (130km/h) gestopt om koffietje te drinken, bij terug weg rijden veel minder vermogen, loopt wel tot max.toeren in lagere versnellingen maar heeft niet veel macht en in 6de versnelling zakt ie af (loopt nog max 130km/h) bij uitlezen fout code P0101. luchtmassameter vervangen, lambdasonde vervangen, alle luchtslangen en interkoeler nagezien (zijn ok), probleem blijft, na wissen foutcode komt deze telkens terug. turbo lijkt mij ook ok, als je het stangetje voor de drukregeling manueel bediend bouwt ie wel druk op, het lijkt wel of de ecu de elektrische turboregeling niet aanstuurd
iemand ervaringen hier mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze turbo heeft een elektrische actuator voor de turbo druk regeling, als het stangetje manueel gemanipuleerd wordt bij het starten (stand halverwege) en de foutcode is gereset, dan werkt de regeling wel en word er wel druk opgebouwd tijdens rijden, tot dat het contact afgezet word, dan is probleem terug.
iemand ervaring met dergelijke actuators? deze zijn blijkbaar niet afzonderlijk te verkrijgen, ik zou de complete turbo moeten vervangen.
je kunt de actuator wel laten reviseren, maar wel eerst testen met stardiagnose om zeker te zijn dat dat het probleem is.
7 jaar
beste pollythepolster,
meeste dank voor uw reactie, gelukkig dien ik de actuator voorlopig niet te laten reviseren, wagen loopt momenteel weer perfect heb hem bij mercedes laten uitlezen, de relais motorklem 57 vervangen en alles gereset en alles opnieuw ingeleerd, indien de fout terug keerd dient de actuator vernieuwd te worden. nu toch reeds enkele honderden km gereden en alles blijft ok.
blij te horen dat de actuator kan gereviseerd worden in dien nodig
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar