close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz M-Klasse: Vermogens verlies storing P1189-016 Inlet port shutoff M55 ML27

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 CDI

Dag mensen,

ik heb hier een MB ML270CDI van 2002 die van het 1 op andere moment vermogens verlies heeft (alsof de LMM defect is)

Ik haal er de storing code P1189-016 uit (Inlet port shutoff M55)

Ik heb voor de zekerheid even de lucht massa meter vervangen en het luchtfilter maar zonder resultaat.
Ik kan aan het inlaat systeen niet apparts zien.

Iemand enig idee waar dit probleem in kan zitten?


Gr Chris

Geplaatst door

Chris en Pat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo er zit een stelmotor onder het inlaatspruitstuk, deze kan stuk zijn of de klepjes die in het spruitstuk zitten die door deze motor bediend worden zitten vast of klemmen.

Succes

hbr 0
badge

13 jaar

Ok bedankt voor de info. Ik meen aan dat de stelmotor los te nemen is zodat ik de gangbaarheid van de klepjes kan voelen? Als vrij beweegt zal het motortje wel defect zijn.

Word vervolgd.

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

En inderdaad, de bedienings nokje van stel motortje naar klepjes is afgebroken waardoor de klepjes nu in gesloten stand stonden. Ik heb nu de klepjes in geopende stand vast gezet aangezien het nogal wat werk is dit te herstellen en de klant heeft de auto weer spoedig nodig.


Bedankt voor de info verder.

Gr Chris

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

Helaas, wagen valt in noodloop op snelweg.... Het zal uit elkaar moeten. Moet ik helaas uitbesteden want ik heb er geen tijd voor.

Word vervolgd

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

kunt er het beste een nieuw spruitstuk op zetten incl stel motor
de kleppen gaan vast zitten en dan kan het zijn dat het asje in het spruitstuk ook krom gaat
komt door al het roet in de inlaat (fijn he egr)
probeer ook regelmatig de inlaat te reinigen met bv inlet cleaner van forte om nogmaals problemen te voorkomen

ruudvw 0
badge

13 jaar

Probleem is opgelost maar daarvoor is wel de turbo vervangen en het inlaatspruitstuk volledig gereinigd.


Chris

Chris en Pat 0
badge

13 jaar

het is ff werk, maar dan heb je ook wat...bedankt voor de feedback.

Hans4040 1230
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.