Mercedes-Benz M-Klasse: Vermogens verlies storing P1189-016 Inlet port shutoff M55 ML27

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 CDI

Dag mensen,

ik heb hier een MB ML270CDI van 2002 die van het 1 op andere moment vermogens verlies heeft (alsof de LMM defect is)

Ik haal er de storing code P1189-016 uit (Inlet port shutoff M55)

Ik heb voor de zekerheid even de lucht massa meter vervangen en het luchtfilter maar zonder resultaat.
Ik kan aan het inlaat systeen niet apparts zien.

Iemand enig idee waar dit probleem in kan zitten?


Gr Chris

Chris en Pat

Geplaatst door Chris en Pat (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hbr (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo er zit een stelmotor onder het inlaatspruitstuk, deze kan stuk zijn of de klepjes die in het spruitstuk zitten die door deze motor bediend worden zitten vast of klemmen.

Succes

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Ok bedankt voor de info. Ik meen aan dat de stelmotor los te nemen is zodat ik de gangbaarheid van de klepjes kan voelen? Als vrij beweegt zal het motortje wel defect zijn.

Word vervolgd.

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

En inderdaad, de bedienings nokje van stel motortje naar klepjes is afgebroken waardoor de klepjes nu in gesloten stand stonden. Ik heb nu de klepjes in geopende stand vast gezet aangezien het nogal wat werk is dit te herstellen en de klant heeft de auto weer spoedig nodig.


Bedankt voor de info verder.

Gr Chris

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Helaas, wagen valt in noodloop op snelweg.... Het zal uit elkaar moeten. Moet ik helaas uitbesteden want ik heb er geen tijd voor.

Word vervolgd

ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden

kunt er het beste een nieuw spruitstuk op zetten incl stel motor
de kleppen gaan vast zitten en dan kan het zijn dat het asje in het spruitstuk ook krom gaat
komt door al het roet in de inlaat (fijn he egr)
probeer ook regelmatig de inlaat te reinigen met bv inlet cleaner van forte om nogmaals problemen te voorkomen

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem is opgelost maar daarvoor is wel de turbo vervangen en het inlaatspruitstuk volledig gereinigd.


Chris

Hans4040 (325) PRO, 13 jaar geleden

het is ff werk, maar dan heb je ook wat...bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.