Dag mensen,
ik heb hier een MB ML270CDI van 2002 die van het 1 op andere moment vermogens verlies heeft (alsof de LMM defect is)
Ik haal er de storing code P1189-016 uit (Inlet port shutoff M55)
Ik heb voor de zekerheid even de lucht massa meter vervangen en het luchtfilter maar zonder resultaat.
Ik kan aan het inlaat systeen niet apparts zien.
Iemand enig idee waar dit probleem in kan zitten?
Gr Chris
Geplaatst door Chris en Pat (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
hbr (0) PRO, 13 jaar geleden
Hallo er zit een stelmotor onder het inlaatspruitstuk, deze kan stuk zijn of de klepjes die in het spruitstuk zitten die door deze motor bediend worden zitten vast of klemmen.
Succes
Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden
Ok bedankt voor de info. Ik meen aan dat de stelmotor los te nemen is zodat ik de gangbaarheid van de klepjes kan voelen? Als vrij beweegt zal het motortje wel defect zijn.
Word vervolgd.
Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden
En inderdaad, de bedienings nokje van stel motortje naar klepjes is afgebroken waardoor de klepjes nu in gesloten stand stonden. Ik heb nu de klepjes in geopende stand vast gezet aangezien het nogal wat werk is dit te herstellen en de klant heeft de auto weer spoedig nodig.
Bedankt voor de info verder.
Gr Chris
Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden
Helaas, wagen valt in noodloop op snelweg.... Het zal uit elkaar moeten. Moet ik helaas uitbesteden want ik heb er geen tijd voor.
Word vervolgd
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
kunt er het beste een nieuw spruitstuk op zetten incl stel motor
de kleppen gaan vast zitten en dan kan het zijn dat het asje in het spruitstuk ook krom gaat
komt door al het roet in de inlaat (fijn he egr)
probeer ook regelmatig de inlaat te reinigen met bv inlet cleaner van forte om nogmaals problemen te voorkomen
Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden
Probleem is opgelost maar daarvoor is wel de turbo vervangen en het inlaatspruitstuk volledig gereinigd.
Chris
Hans4040 (325) PRO, 13 jaar geleden
het is ff werk, maar dan heb je ook wat...bedankt voor de feedback.