Mercedes-Benz M-Klasse: Loopt op 4 cilinders ipv 6

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

Beste,

Tijdens het rijden (niet altijd) gebeurt het dat de motor opeens onregelmatig loopt en het vermogen wegvalt, na de auto aan de kant te hebben gezet draait de motor onregelmatig op minder cilinders.... dit is ook al eens gebeurt als ik bij 120 mijn gas diep intrap en doortrekt tot 5000 toeren, je voelt dan direct dat het vermogen weg is.... Wanneer ik dan de motor uit en aan zet is het probleem verholpen.

Deze bij de garage aan een snap on diagnose computer gehangen en daar konden ze alleen uitlezen dat de 1e en de 6e cilinder een storing aangaf..... zelf dachten ze dat het een nokkenassensor zou kunnen zijn, maar deze storing geeft hij niet aan, ook zou het aan de bougie kabels kunnen liggen, de km stand is 230.000 en de bougies zijn bij 200.000 km vervangen.

Hopende kan iemand mij een gericht antwoord geven.

M.vr.gr. Jason

Jay1970

Geplaatst door Jay1970 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Foutcodes zullen wel misfires geweest zijn voor cylinder 1 en 6.
Kennelijk schakelt de computer de injector van die cylinders uit als de foutcode optreedt. Dat verklaart het vermogensverlies.

Kan een ontstekingsprobleem zijn (oude bougies, defecte bobine) of een verkeerd mengsel.
Hoe veel bobines heeft deze auto?
Hoe oud zijn de bougies?

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

Jay1970 (0), 13 jaar geleden

Het waren idd misfires op 1 en 6 ..... Bougies zijn net 2 jaar oud en zitten er 30.000 km in.... hoeveel bobines weet ik niet, maar er zijn iig 12 bougies vervangen.... de bougie kabels zijn volgens mij nog de originele.

Zal morgen de vacuüm slangen controleren op evt lekkage/beschadigingen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken of gaat de motor anders lopen dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Draai de bougies er eens uit en bekijk ze. Bij een iets verkeerd mengsel of een beetje olieverbruik kunnen de bougies vervuilen.

Jay1970 (0), 13 jaar geleden

Ik zal de "mantel/plastic hoes" die om de kabels zitten verwijderen zodat de kabel bloot ligt, tevens zal ik de bougies er uit draaien..... olie verbruik is niet aan de orde... een halve litter op 15.000 km

wederom bedankt en ik hou u op de hoogte.

MB (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik verdenk de luchtmassameter als ik je klacht zo hoor,
als je deze vervangt dan wel een originele gebruiken.
succes

Jay1970 (0), 11 jaar geleden

Excuses voor de laate reactie,

het probleem lag aan de bobines, ik heb er 3 vervangen, en nieuwe kabels.... motor loopt als een zonnetje!


Als nog bedankt voor het meedenken.

Gr. Jason

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.