Mercedes-Benz Clk: vermogensverlies

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200

De auto verliest met regelmaat zijn vermogen , hij draait dan maximaal ca 3500 toeren , maximum snelheid ca 130/140 . Indien ik stop en de auto van contact zet en opnieuw start is er niets meer aan de hand en rijd de auto normaal totdat het akkefietje weer van vooraf aan begint.Met regelmaat bedoel ik ca 1 x op 700/800 km.

alex207

Geplaatst door alex207 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Chanmaster (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit zijn vervelende storingen, zeker wanneer ze niet frequent voor komen.
Meestal is de electronicate dan even van slag hetgeen vaak wordt veroorzaakt door invloeden van buitenaf zoals een passerende ingebruik verkerende mobilofoon etc.
Misschien is een HF-filter in de stroomaanvoer naar de computer/controler afdoende.
Hiermee bedoel ik een ferietfilter. De eletronicazaak kan u daarover meer vertellen en het is niet duur.

Tunahan (0), 17 jaar geleden

Je auto gaat telkens in noodloop, Waarschijnlijk is de katalysator verstopt (heb ik ook gehad, lees mijn verhaaltje van vandaag) Uitlaat gas die je auto produceert wordt ook terug gemeten (EGR) en als de verhouding niet klopt gaat de auto in noodloop om je een signaal te geven dat er problemen zijn. Dus begin met het simpelste laat de katalysator na kijken.

groeten
Tunahan

alex207 (0), 17 jaar geleden

Door toeval erachter gekomen waardoor ik vermogen verlies. Bij het acceleren in het rode bereik gekomen van de toerenteller en geen vermogen meer, zoals gezegd contact af en weer aan geen probleem meer.Dit voorval dus maar een keer extra geprobeerd dus weer naar het rode gebied in geaccelereerd en jawel hoor weer geen vermogen meer. Vind het dus eigenlijk gek dat de auto niet gewoon reageerd nadat hij uit het rode gebied is en dat je dus eerst het contact uit en aan moet zetten. Inderdaad is het rode gebied niet bevorderlijk voor motor maar het komt weleens sporadisch voor dat het je gebeurt dat je hierin terecht komt.
In normale gevallen accelereert de auto normaal topsnelheid word zonder probleem bereikt dus verstopte katalisator sluit ik volledig uit , denk zelf eerder aan een censor die plausibel reageerd.

Tunahan (0), 17 jaar geleden

Binnenste van katalysator bestaat uit keramische materiaal, die een heel fijn gaasstructuur heeft, die in het verlengde van de katalysator ligt om de luchtstroom mogelijk te maken. Wanneer deze losraakt van de behuizing, wat dus bij mij ook gebeurde, kan het in stukjes kapot trillen en in zijn geheel in de behuizing gaan draaien, vrijgekomen stukjes gaan verder de uitlaat in en blokkeert ook de middelste katalysator. Zo wordt de luchtstoom geblokkeerd.
Soms staat het losgeraakte keramische materiaal even in de goede stand waardoor de luchtstroom weer mogelijk is.
Wat jij vertelt dat de auto wel eens de maximale snelheid haalt komt juist hierdoor. Ik heb hetzelfde gehad.
Het is natuurlijk mijn ervaring. Succes met je zoektocht.

groeten
Tunahan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.