De automaat schokt als de motor loopt en de wagen stilstaat.
Het stationair toerental is niet te hoog.
men dient de rem ingedrukt te houden om het voertuig stil te laten staan.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Waar schuilt het probleem en hoe kan ik dat herstellen.
Geplaatst door autoprutser (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden
Bedoel je het 'kruipeffect'?normaal in de D stand of wil ie vooruit in de N stand?
autoprutser (0) PRO, 19 jaar geleden
Het is het kruipeffect in de D stand
arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden
Hoort zo...
autoprutser (0) PRO, 19 jaar geleden
het probleem is dat de automaat blijft schokken ook al is de rem ingedrukt.
iriss (0), 17 jaar geleden
hoi,
dat schokken in de aandrijflijn van de automaat heb ik ook de laatste tijd en dan alleen in de R stand met stationair toerental en stilstaand op de voetrem.
mijn auto is een 250D van 1988 met 300000km
iets in de automaat of koppelomvormer defect meschien ?
astra rijder (0), 17 jaar geleden
Of je bak olie peil is te laag.
Groetjes
Astra rijder
iriss (0), 17 jaar geleden
Het probleem met het bonkend lawaai in stilstand in D, of R stand van de automaat is inmiddels verholpen.
Het was een defecte motorsteun/ rubber.
Dit is ook te controleren door bij draaiende motor in D of R stand van de automaat en op de rem stationair laten draaien en een ander persoon met de hand het motorblok enigzins te kantelen naar een of andere kant en dan luisteren naar een ander hoorbaar geluid.