close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz CDI A170: Versnellingsbak stuk van een CDI A170

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7

Na 225.000 km is de versnellingsbak kapot. Nu wil ik deze laten repareren. Wat mag zo'n reparatie (of gereviseerde bak) kosten of is een nieuwe bak goedkoper?
Ik weet wel, dat bij zo'n reparatie het hele motorblok eerst eruit moet worden gehaald omdat men nergens bij kan komen.
Wanneer het blok dan toch op tafel ligt. Wil ik ook meteen de volgende punten maar vervangen:
- kleppen stellen
- gloei boegies vervangen
- verstuivers vervangen
- koppeling vervangen
- de distributie ketting / spanner controleren
Ben ik nog iets vergeten, alleen een vakman zal mij nog een tip kunnen geven. Toch ???

Wie kan mij een totaal prijs optelling geven met daarbij ongeveer de arbeidsuren/prijs?

Alvast vriendelijk dank,

Chrissjuh

Geplaatst door

Chrissjuh (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleppen zijn niet regelbaar is hydraulisch geregeld,gloeibougies gaan bijna niet stuk bij een a klasse ,ik heb hooguit nog maar 1 of 2 gloeibougies vervangen,waarom verstuivers vervangen deze zijn vrij duur ,
ik zou enkel de koppeling en drukgroep en druklager vervangen ,de rest is overbodig naar mijn mening
bij sommige a klassen hoeft de de motor niet uigebouwd te worden aangezien hier het subframe uit 2 delen bestaat . maar dit is enkel bij de eerste reeks van de a klasse maar weet niet tot welk jaartal
trouwens wat is het probleem bij de versnellingsbak ?

izzi 0
badge

16 jaar

Hallo Izzi,

Bedankt voor je openheid en advies.

Tijdens het rijden hoor je een metaal schurend ruis geluid met het optrekken van de 1ste + 2e + 3e + 4e + 5e versnelling. Wanneer ik de koppeling intrap is het geluid weg of wanneer ik m'n voet van het gaspedaal haal ook.

Dus jij bent van mening dat het blok niet in zíjn geheel eruit hoeft gehaald te worden ???
Kunnen dan die werkzaamheden wel goed gedaan worden???
Want ik heb iedere avond een vlek van 2 druppels olie ter groote van een euro-stuiver liggen onder de auto. Ik vermoed dat de kleppendeksel lek is. Bij navraag om deze kleppendeksel pakking te doen vervangen. wordt er gezegd dat dit alleen mogelijk is wanneer het motorblok gezakt moet worden. Nu deze door de versnellingsbak dan toch het blok op eruit moet worden gehaald dacht ik meteen aan meer doen ipv op een later tijdstip weer alles eruit. Dus een voorzorg maatregel.

gr. Chris

Chrissjuh 0

16 jaar

in de meeste gevallen moet het blok eruit maar er zijn enkele waarbij het niet hoeft .
als het blok dan eruit is kan je goed zien vanwaar de olie komt .

izzi 0
badge

16 jaar

Izzi, op welke wijze kan ik horen/merken dat het de koppeling is ipv de versnellingsbak.
Zijn daar duidelijke aanwijzingen voor ?

gr. Chris

Chrissjuh 0

16 jaar

ik vermoed dat het de versnellingsbak is omdat je zegt dat het weg is als je je voet van het gaspedaal haald,dan valt de belasting weg op de versnellingsbak waardoor het geluid weg is .

izzi 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.