Onlangs kreeg ik mijn Vito terug na het vervangen van de injectors en bleek de motor van tijd te zijn geraakt.
Toch is het mijn overtuiging dat de motor voorheen goed stond qua timing. Hij liep mooi stil, had ruim vermogen en starte goed. Nu allemaal niet meer.
Ik hoorde ik een zware metalen ratel toen ik hem terug kreeg en wist niet hoe snel ik hem weer terug moest brengen naar de dealer.
De situatie is nu zo dat ik 4000 euro heb betaald voor het vervangen van de injectoren en het weer op tijd zetten van de motor, en dat ik mogelijk een motor heb met beschadigde kleppen.
Twee jaar geleden waren de injectoren ook lek en braken ze af bij een poging ze te vervangen. Uiteindelijk is toen een nieuwe motor geplaatst voor 7000 euro.
Het twee maal vervangen van de injectoren heeft nu 11000 euro gekost in 2,5 jaar tijd.
De monteur die de reparatie heeft uitgevoerd geeft ook wel toe hoe hij gehoord heeft dat de zuigers de kleppen geraakt hebben, maar is overtuigd dat de motor daar geen schade van heeft ondervonden. Een compressietest lijkt dat te bevestigen.
Ik ben daar echter niet gerust op.
De dealer ontkend iedere betrokkenheid bij het van tijd raken van de motor.
Nu kreeg ik vandaag onderstaande reactie.
Wie herkend dit:
"Ik heb zelf een sprinter uit 95'en daar was de koppakking
van kapot, en wou het eerst zelf maken en heb een werkplaatsboek gekocht, en daar staat in dat je NOOIT
de motor handmatig de verkeerde kant op mag draaien, omdat
dan de distributieketting kan verspringen, en ik durf er bijna om te wedden dat het bij zo'n vito niet anders is, en er een knuppel van een monteur dat effe vergeten is, en de garage nu
het grote 1000 en 1 grote smoezenboek uit de kast trekt, om maar geen schuld te bekennen".
Graag jullie reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat een verhaal bas ...voor dat geld had je een endere gehad .ik zou de garage zeker aansprakelijk stellen voor beide reparaties .en de garagehouder kan beter de poort dichthouden
ik heb de olie uit de koppelomvormer ververst van een e-280,dus ook zitten te rommelen om de aftapschroef haaks naar bededen te krijgen dus ook de motor links rechts gedraaid met de hand,toen ik hem starte kwam er een zoemend geluid onder de kleppen deksel,ik dacht,ik heb toch niks aan de motor gedaan?alleen de versnellingsbak olie ververst,maar toch warm gedraaid het geluid werd wel minder,tot dat de motor heel ruw begon te draaien vlug uit gezet en de kleppendeksel ervan af gehaald alles op tijd gezet O|T wat bleek,de uitlaat nokkenas niet op tijd en ook niet meer op tijd te krijgen want het is een halve tand een hele tand naar voren is te veel een tand naar onderen is ook te veel er zijn geen kleppen krom, maar de inlaat nokkenas heeft niets die is goed wat is het geval de ketting is flink wat uitgerekt zodat de uitlaat niet meer goed staat dus de ketting spanner gedemonteerd en opnieuw weer erin gebouwd maar het kwam niet uit nu moet ik een nieuwe ketting monteren maar heb het klink gereedschap nog niet gevonden,want de ketting heeft geen sluiting maar die moet je klinken bij deze dan, wie weet of weet iemand die zoiets heeft of heeft gedaan v.g alan
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar