auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Sprinter: Verstuivers sprinter 411cdi 2002 na 15000 km kapot.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 411 CDI

Mijn sprinter wou verleden week niet meer starten bij een koude start....aanslepen ging wel.
Naar de garage gegaan en volgens de monteur daar was het de raildruk o ring die moest vervangen worden.

Na het vervangen van deze wou hij nog niet starten en heeft de monteur de verstuivers eruit gehaald en laten testen. Dat bleek het probleem te zijn maar precies een jaar geleden zijn de verstuivers alle 4 al vervangen en in de tussentijd maar 15000 km gereden.

Dit ook aan de garage laten zien met de factuur van nov. 2011.
Maar vandaag gewoon weer een nieuwe factuur gekregen waar ik de verstuivers weer moet betalen.

Dus mijn vraag is hoeveel kms gaan de verstuivers eigenlijk mee van een sprinter?

15000km lijkt mij wel erg kort.

Gr. Peet

Geplaatst door

peet39 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De defecte injectors zijn waarschijnlijk gevolgschade van een ander defect onderdeel. Waarschijnlijk is de hogedrukpomp aan het kapot lopen en komt er slijpsel bij de injectors. Hoe lang zit het brandstoffilters er al op? Anders eens in de tank kijken of er veel metaalsplinters te vinden zijn. Als je dit niet goed aanpakt blijf je delen aan het wisselen en loopt het aardig in de papieren.

Ik heb zelf van de week het brandstoffilter vervangen en daarvoor weet ik niet precies waneer deze vervangen is.
Wat betreft de hogedrukpomp...hoe kan ik deze controleren op gebreken?

Het vermogen vind ik ook tegenvallen van deze sprinter....het eigen gewicht is wel 3850kg en maar een 411cdi.
Maar ik vind hem moeilijk opgang komen.

Ook als ik de motor uitzet dan hoor ik onder mijn rechterkoplamp een sissend geluid.....volgens de monteur was dit normaal. Ik dacht dat dit een lekkage was in één van de vacuumslangen.

gr. peet

peet39 0

12 jaar

Je kan de pomp laten controleren, bij bv buchli in Harderwijk. Zelf kan je er niet veel aan doen.
Maar je hebt vorig jaar alle injectors vernieuwd? Door nieuwe, gebruikte, gereviseerde?

Er zijn verleden jaar ruilverstuivers in gegaan en nu ook.

gr. peet

peet39 0

12 jaar

Waarom zijn ze vernieuwd vorig jaar?

Omdat ze na een test niet goed bleken te zijn........ook slecht starten. En na 15000 km nu dus weer.

Dus ik probeer iets aan de rekening te doen die ik nu heb gekregen a x euro

gr. peet

peet39 0

12 jaar

Problemcar is bedoeld voor het oplossen van technische problemen aan/van uw auto.
Het plaatsen van reparatie- en/of onderdeelprijzen is daar geen onderdeel van.
De prijzen kunnen door omstandigheden dusdanig verschillen dat dit niet relevant is voor
plaatsing op deze site.

moderator 0
badge

12 jaar

Ik probeer er achter te komen hoelang verstuivers meegaan en wat de reden kan zijn dat ze na 15000km weer kapot waren. En zoals al eerder is geschreven misschien komt dat door een ander mankement aan mijn sprinter en daar probeer ik achter te komen.

Dus het gaat hier niet om een rekening/kosten.

gr. peet

peet39 0

12 jaar

[quote=peet39]Dus het gaat hier niet om een rekening/kosten[/quote]
Hier vertel je toch iets anders : [i]Dus ik probeer iets aan de rekening te doen die ik nu heb gekregen a x euro[/i]

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Ok...prima.

Als het een heel groot probleem geef mijn vraag sluit het onderwerp dan maar.

Toch bedankt voor degene die gereageerd heeft.....

Gr. Peet

peet39 0

12 jaar

Beste Peet

Ik begrijp heel goed dat je gepikeerd bent over een factuur.

Problemcar werkt niet mee om gegevens te verzamelen waar u uiteindelijk de garage mee kunt benaderen.
In deze materie houden wij ons graag afzijdig. Dit is tevens de reden dat wij er vroegtijdig op inhaken.

Normaal gesproken gaan verstuivers een aanzienlijke tijd mee, mede en afhankelijk van de staat van de hogedrukpomp.
Vergeet ook niet dat we tegenwoordig te maken hebben met biobrandstof wat niet ten goede komt aan het brandstofsysteem.
De smering daarvan is nog minimaal tegenover zwavel.

Tegenwoordig zijn er wel allemaal toevoegingen verkrijgbaar die men aan de brandstof kan toevoegen om het e.a aan problemen te voorkomen.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

12 jaar

[quote=peet39]Ok...prima.

Als het een heel groot probleem geef mijn vraag sluit het onderwerp dan maar.

Toch bedankt voor degene die gereageerd heeft.....

Gr. Peet[/quote]
We proberen de oorzaak te achterhalen, dat mag toch nooit een probleem worden op een site als dit.

Maar om nog serieus op het eigenlijke onderwerp door te gaan en de onderbrekingen te negeren: zonder verder delen los te halen zal je niets te weten komen. Het makkelijkste en goedkoopste zal zijn om de brandstoftank te demonteren, tankelement eruit en kijken of je veel slijpsel tegen komt.

[quote=Jarno5187]We proberen de oorzaak te achterhalen, dat mag toch nooit een probleem worden op een site als dit[/quote]
Jarno

Je hebt gelijk, wij willen ook het liefst meedenken naar een oplossing voor dit probleem.

Alleen is het in het verleden weleens voorgevallen dat men zoveel mogelijk info probeert te verzamelen om uiteindelijk daarmee een garage om de oren te slaan.
Een verhaal heeft altijd twee kanten en wij lezen maar één kant van het verhaal en dat is de reden dat wij hierin geen partij willen zijn, vandaar onze opmerking hierover.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hoi Jarno,

Ik denk dat ik de brandstof tank inderdaad moet controleren op ijzerslijpsel.

Ik laat je het weten zodra ik het gecontroleerd heb.

Gr. Peet

peet39 0

12 jaar

[quote=P. Kelder]Beste Peet

Ik begrijp heel goed dat je gepikeerd bent over een factuur.

Problemcar werkt niet mee om gegevens te verzamelen waar u uiteindelijk de garage mee kunt benaderen.
In deze materie houden wij ons graag afzijdig. Dit is tevens de reden dat wij er vroegtijdig op inhaken.

Normaal gesproken gaan verstuivers een aanzienlijke tijd mee, mede en afhankelijk van de staat van de hogedrukpomp.
Vergeet ook niet dat we tegenwoordig te maken hebben met biobrandstof wat niet ten goede komt aan het brandstofsysteem.
De smering daarvan is nog minimaal tegenover zwavel.

Tegenwoordig zijn er wel allemaal toevoegingen verkrijgbaar die men aan de brandstof kan toevoegen om het e.a aan problemen te voorkomen.

Moderator Problemcar[/quote]
Ik probeer absoluut geen info te verzamelen om daarmee naar de garage te gaan.

Maar nu zijn de verstuivers weer vervangen...en misschien is er een ander mankement aan mijn sprinter waardoor ze steeds kapot gaan en daar wil ik graag achterkomen.

De garage zelf vond het ook al snel na 15000km.........en die heeft het ook laten weten bij de leverancier van de verstuivers.

Gr. Peet

peet39 0

12 jaar

Als het gereviseerde injectors zijn, dan kan er best een keer één tussen zitten die voortijdig defect gaat. Alleen als er meerdere binnen een korte tijd weer defect zijn zal de oorzaak ergens anders liggen. Is er misschien eens slechte kwaliteit brandstof getankt of verkeerde brandstof? Is de auto al lang in jouw bezit?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.