auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz w123 300td combi: verwarming niet blijvend warm

Bouwjaar: 1979

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn verwarmingssysteem (climatecontrol): de klep om warm water in de radiator in te laten sluit wel automatisch (als het systeem op koud wordt gezet), maar gaat daarna niet meer open.
Nu zou het liggen aan de sensor in het pasagiers gedeelte, dat die geen signaal afgeeft dat het systeem moet verwarmen. Het lukte mij alleen niet om die sensor te lokaliseren. Iemand enig idee waar die zit?
Of moet ik het ergens anders zoeken? Iemand ervaring met dit (electronische) probleem?

Bedankt alvast!




Geplaatst door

Alfred269 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedoel je niet gewoon dat ding wat bovenop je dashboard zit?
Dit is je interieursensor.
Je hebt niet toevallig een vacum gestuurd systeem? (die gaan wel vaker de mist in)
Oh ja, controleer ook eerst zekering nr 2, 10 & 12 de laatste moet 8amp zijn die andere twee 16amp.
En vergeet die temperatuuronderdrukschakelaar ook niet. Deze stuurt de luchtkleppen aan. Het grootste gedeelte van het 'Klima'zit aan de bijrijderszijde onder het dashboard.

plurkje 0
badge

19 jaar

Het is volgens mij een vacuümsysteem. Je zegt: 'die gaan wel vaker de mist in'; Bedoel je dat die überhaupt veel problemen hebben? Of moet je het systeem 'resetten' of iets dergelijks?
Zekeringen check ik dubbel!
Waar zit die 'temperatuuronderdrukschakelaar'?
Bedankt plurk!

Alfred269 0

19 jaar

Heb je de bedienknoppen verticaal? Zo ja, links daarvan zit de temperatuuronderdrukschakelaar.
Ik vermoed op dit moment dat je kachel wel blijft doorstomen maar dat een (lucht)klep niet goed wordt bediend.
Werken de andere vacuumbediende zaken naar behoren?
Veel problemen geven deze systemen niet wel zeer lastige!
En het befaamde resetten gebeurt alleen bij rekeneenheden (zeg maar computers) die storingen opslaan.
Maar begrijp ik je goed dat als je instapt en weg rijd je wel warme lucht hebt, schakel je over naar gekoeld en wil je toch weer warm dan pas gebeurt er niets (warms) meer?
En als je maar een beetje koeler wil?
je moet alle standen zo'n beetje uitproberen om de diagnose wat een richting op te krijgen.

plurkje 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.