Mercedes-Benz Vito: Vito 108 CDI Slaat niet aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 type 638

Ik heb een Vito in de werkplaats die niet meer aanslaat ( wel rondstarten maar verder niets )

Ik heb foutcodes uitgelzen P 1187 en P 1190

Graag enkele hints om de storing te zoeken.

techniek16

Geplaatst door techniek16 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

DDT (0) PRO, 17 jaar geleden

1187 - drukbewaking rail
1190 - drukregelventiel

techniek16 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja zo ver was ik ook al met de diagnosetester....
Maar...meer zegt ie ook niet....
Hoe kan ik een makkelijke controle uitvoeren om te weten wat er stuk is ??

DDT (0) PRO, 17 jaar geleden

Bosch diagnoseapparatuur met esi-tronic aanschaffen. Kost een paar centen maar werkt perfect.

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Raildruk is te laag vermoedelijk lekage in 1 of meer van de injectoren of de ringentje van je rail druk ventiel zijn kapot controleer deze eerst kost weinig en binnen 5 minuten weet je het al.
Gr Dirk

hathie (0) PRO, 17 jaar geleden

Eerst goed ontluchten!

techniek16 (0) PRO, 17 jaar geleden

hee dirk alvast bedankt...kijk die esi-tronic zal ech nie vertelle dat dat ringetje kapot is...
Ik heb met de launchtester hetzelde uitgelezen als wat mercedestester doet.....maar allebeide kunnen ze dat nie vertelle.......
Ik ga eerst ringen controleren..

izzi (0) PRO, 17 jaar geleden

vermoedelijk 1 of meerdere injectoren defect ,te veel inwendige lekkage

maarten123 (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer o-ringen raildruk regelventiel aan rechterzijde in rail en lekkage van injectoren wat ook nog zou kunnen is het klepje in hoge druk pomp wat vast zit dit klepje zit aan linkerzijde in de pomp achter een van de kunststof brandstofleidingen

techniek16 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oki doki..het probleem is opgelost. een voor 95 % doorgeschuurde kabel ter plekke van de rechter veerpoot / binnenscherm.

Aansturing naar de brandstofregeldrukklep was wel aanwezig...alleen onder belasting was er spanningsval aanwezig .
Door de aanwezige inductiespanning op de regeldrukklep ( slechte kabel dus ) is de spoel hiervan ook beschadigd.
Kabelboom gerepareerd en de brandstofdrukregelaar vernieuwd. Foutcodes wissen..alles ok...Data uitgelezen en testrit.
Hij loopt weer perfect.
PAB meterik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.