auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: Vito 108 CDI Slaat niet aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 type 638

Ik heb een Vito in de werkplaats die niet meer aanslaat ( wel rondstarten maar verder niets )

Ik heb foutcodes uitgelzen P 1187 en P 1190

Graag enkele hints om de storing te zoeken.

Geplaatst door

techniek16 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1187 - drukbewaking rail
1190 - drukregelventiel

DDT 0
badge

17 jaar

Ja zo ver was ik ook al met de diagnosetester....
Maar...meer zegt ie ook niet....
Hoe kan ik een makkelijke controle uitvoeren om te weten wat er stuk is ??

techniek16 0
badge

17 jaar

Bosch diagnoseapparatuur met esi-tronic aanschaffen. Kost een paar centen maar werkt perfect.

DDT 0
badge

17 jaar

Raildruk is te laag vermoedelijk lekage in 1 of meer van de injectoren of de ringentje van je rail druk ventiel zijn kapot controleer deze eerst kost weinig en binnen 5 minuten weet je het al.
Gr Dirk

Bril 0
badge

17 jaar

Eerst goed ontluchten!

hathie 0
badge

17 jaar

hee dirk alvast bedankt...kijk die esi-tronic zal ech nie vertelle dat dat ringetje kapot is...
Ik heb met de launchtester hetzelde uitgelezen als wat mercedestester doet.....maar allebeide kunnen ze dat nie vertelle.......
Ik ga eerst ringen controleren..

techniek16 0
badge

17 jaar

vermoedelijk 1 of meerdere injectoren defect ,te veel inwendige lekkage

izzi 0
badge

17 jaar

controleer o-ringen raildruk regelventiel aan rechterzijde in rail en lekkage van injectoren wat ook nog zou kunnen is het klepje in hoge druk pomp wat vast zit dit klepje zit aan linkerzijde in de pomp achter een van de kunststof brandstofleidingen

maarten123 0
badge

17 jaar

Oki doki..het probleem is opgelost. een voor 95 % doorgeschuurde kabel ter plekke van de rechter veerpoot / binnenscherm.

Aansturing naar de brandstofregeldrukklep was wel aanwezig...alleen onder belasting was er spanningsval aanwezig .
Door de aanwezige inductiespanning op de regeldrukklep ( slechte kabel dus ) is de spoel hiervan ook beschadigd.
Kabelboom gerepareerd en de brandstofdrukregelaar vernieuwd. Foutcodes wissen..alles ok...Data uitgelezen en testrit.
Hij loopt weer perfect.
PAB meterik

techniek16 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.