Mercedes-Benz Vito: Vito 110CDI probleem na vervangen accu

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: CDI

Hallo.
Ik heb vandaag de accu van mijn 110CDI vervangen.
Dit met de grootste zorgvuldigheid want het is de 1e keer voor deze auto .
Eerst de stoel gedemonteerd , dit werkt iets fijner en geeft goed zicht op wat je doet.
Eerst de MIN kabel losgehaald dan de PLUS kabel.
Zekeringhouder losgeklikt en voorzichtig aan de kant geschoven.
Accu losgemaakt en voorzichtig via de zijkant naar buiten getrokken.
Gecontroleerd of alles nog netjes zat en vervolgens in omgekeerde volgorde de nieuwe accu gemonteerd.
Voor het monteren even een controle gedaan.
Vito start zonder problemen maar de naald van de brandstofmeter slaat als een gek vast naar boven !
Bij het uitschakelen van het contact blijft deze meter halverwege hangen.
Als je de spanning er even afhaalt zakt de naald langzaam naar de ruststand.
Pas als je het contact weer aanzet dan springt de naald weer vast in de hoek,terwijl de tank bijna leeg is.
Heb ik toch een draadje losgetrokken of is er wat anders loos.
Welke kleuren hebben de draden van de brandstof meter zodat ik dit kan checken.
Of welke zekering moet ik hebben om van daar uit te controleren.

HELP !

Vast bedankt voor elke tip hierover.

Mvg. Patrick

pulle1965

Geplaatst door pulle1965 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mmcars (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi is mischien minder leuk maar heb al twee maal teller unit moeten vervangen bij een vito is bekent probleem ik dacht dat deze rond de 400 koste bel maar naar dealer is bekent ps ik weet ook dat hij waarschijnlijk te repareren is moet je me morgen maar even mailen dan weet ik een adress voor je s6

pulle1965 (0), 15 jaar geleden

Ik wou eerst maar eens beginnen met een diagnose te laten doen.
De rest van de instrumenten werken nog gewoon goed.
Ik heb vandaag nog eens alles nagelopen en ik heb niets beschadigd aan de bedrading.
Zelf denk ik en hoop ik in het beste geval dat het vlotter gebeuren kapot is.
Ik weet niet wat de APK zegt over een defecte brandstofmeter...maar kleine kans dat dit problemen geeft.
Dan rijden we net als vroeger fijn door op de dagteller.

In ieder geval bedankt voor de reactie.
Zal het in gedachten houden.

pulle1965 (0), 15 jaar geleden

Waar vind ik de vlotter bij mijn Vito ?
Is deze door te meten ?
Zo ja, welke waarde moet hij hebben.

Bedankt vast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.