Ik heb een Ssang yong Korando met het Vito-blok, de atmosferische 2.3 diesel (OM 601.940).
Nu hapert de brandstofpomp iets en gezien het geheel al 2 ton gedraaid heeft en altijd héél hard moet werken (vaak 2000 kg aan de trekhaak in de losse zand) overwegen we een vers en sterker blokje te monteren.
Nu lijkt montage van de 2.3 turbodiesel een eitje, maar de winst is daar niet zo groot + het verbruik stijgt weer aardig.
De modernere CDI is meestal frisser en loopt mooier onderin, dus we overwegen een motortje uit een Vito 108/110/111/112 CDI: de 611A, 611LA, 611.980, of één van de 646's.
Wat zijn de verschillen technisch? Klopt de prise-as? Kan ik de bak een beetje eenvoudig aan dit blok schuiven? Kunnen de boutgaten eraan? Past ie in de originele steunen of wordt het een fikse ombouw? Heeft er iemand schema's zodat ik weet waar ik spanning op moet gooien bij de ECU? Is de dynamo passend?
Een heleboel vragen dus.... als er iemand antwoorden heeft hoor ik ze graag!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niemand? :(
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar